Dag 2 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Dag 2 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Dag 2 Las Vegas

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

07 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag(donderdag) ontstond er enige onduidelijkheid over de tijd. Hoe laat is het nu eigenlijk? Gisteren, op weg naar LV, passeerden we een bord met ‘u bevindt zich nu in de Pacific-tijdszone’ (maar dan in het Engels, uiteraard), wat ons liet veronderstellen dat we een uur later naar bed konden. Zo gezegd zo gedaan. In de loop van de dag echter, hadden ze hier in LV wel heel veel klokken vergeten een uur terug te zetten. Navraag bij de camping-receptie leerde dat het eerder genoemde bord niet geldt voor mensen die, zoals wij, vanuit Arizona kwamen. Klinkt goed, niet? “We’re from Arizona”. Das wat anders dan “ik bèh vah Nijluusen” (niets ten nadele ván, overigens, voordat daar weer onnodige provinciale commotie over ontstaat). Grappig was dat we gisteren bij het passeren van de grens tussen Arizona en Nevada langs een soort grenscontrolepost moesten. Op de (enige) vraag die gesteld werd (we’re you travelling from?) antwoordde de voorop rijdende Schilties: from Holland. De – zijn vak series nemende - grenswachter verslikte zich zowat in verzengde valse lucht en beide RV’s reden onbekommerd door. Maar dat terzijde. Dat met die tijd is voor morgenvroeg niet geheel onbelangrijk omdat we een deel van wat we al hebben gedaan nog eens op een andere manier gaan herbeleven; een vlucht met een vliegtuig over de Grand Canyon. Erg leuk (denken we, we hebben alleen het vliegtuig nog niet gezien), maar we moeten al om 04.30uur verzamelen voor de ingang van Hotel Circus Circus. Vanavond maar even goed checken nog, want we zijn vandaag zo vaak de weg kwijt geraakt in de mega hotels hier, dat je anders zomaar op de verkeerde plek zou staan. Wrong place at the wrong time. Toch lullig.
Goed, vandaag dus. Een uur later dan wanneer we de juiste tijd hadden gehanteerd, gingen we op pad om de stad te verkennen. Bergschoenen, ludieke t-shirts, camera’s pontificaal op de kippe(n)borst; kortom, uit niets bleek dat wij toeristen waren. Buskaartjes uit een automaat gehaald (voor $7 kun je gedurende 24 uur onhoppen en offhoppen) en in de eerste de beste bus gestapt. De bus vocht zich een weg door de drukke ochtendspits en gedroeg zich al een hond met nadrukkelijke prostaatproblemen. Bij werkelijk elke lantaarnpaal stopte die. Aangezien wij van plan waren op het eindpunt uit te stappen, kun je raden hoe lang de rit duurde. Op mijn vraag wat het eindpunt eigenlijk was, bromde de onverstoord voor zich uitkijkende buschauffeur een onbegrijpelijk (want in slang LV’s) antwoord. Nadere studie van de kaart gaf opheldering; de bus reed een rondje…
Toch maar ergens uitgestapt, hebben we verschillende hotels bezocht. Want zo gaat dat in LV; de stad bestáát in feite alleen maar van en uit hotels. En in die hotels zijn casino’s waar die van Utrecht wel 10 keer (letterlijk, als het niet meer is) in kan, winkelcentra gelijk Hoog Catherijne en attracties die zich verhouden tot de Efteling. De laatste 2 vergelijkingen zijn wellicht ietwat overdreven, maar groots is het zeker. En overal licht, overal muziek, overal restaurants, overal van alles. Verder heeft elk hotel een eigen thema; zo zijn we eind van de middag in Venetian geweest. Compleet met de brug der zuchten, San Marco plein, waterpartijen die binnen beginnen en buiten eindigden en met gondels (met zingende gondeliers en al) konden worden bevaren. Verder zijn we geweest in GMG, New York New York, Ceasar Palace, Bellagio (helaas doen de fonteinen het buiten niet ivm de harde wind). Maar zien wat we morgen nog gaan doen, naast een bezoek aan de Las Vegas Outlet. Want geshopt moet er natuurlijk ook nog worden. Want die $ is zo goedkoop. Ja, ja.
Temperatuur was vandaag maximaal 38 graden en vannacht was het niet kouder dan 28. Omdat het erg droog is, is die 38 graden er goed uit te houden. Het nu (21.30uur) afgekoeld tot 29 graden en dat scheelt al een stuk met gisteren.
Groet aan iedereen en tot morgen (misschien dat het verslag dan uit de lucht komt vallen)!

• 07 Augustus 2009 - 17:24

Sander Pape:

Hee Jurgen.
    Hoe is het?
    ik vind het echt leuk om al die verslagen te lezen en al die mooie foto's te bekijken dus volgens mij heb je het wel naar je zin.Hier was het gister heeeeeeel warm en vandaag heel benauwd gaat zo onweren.Ik denk dat ik ook maar even een ticket boek naar Amerika.Groetjes aan iedereen.
    Sander

• 07 Augustus 2009 - 19:17

Gerard En Yvonne:

Wel een heel aparte ervaring met al die casino's en winkelcentra in de buurt. Lage dollar - lekker goedkoop, ja het zal best, maar met zo'n hoge omloopsnelheid zal het beslist niet meevallen om genoeg dollars op voorraad te houden. Wordt het toch misschien een beetje bijklussen Reinier? Nou, wellicht voel je er wat voor om mijn P.A. te worden tijdens mijn komende solotour door The States.

Jullie hebben een mooie vlucht boven de Canyon voor de boeg. Wellicht spot je nu wel de California Condor. Ik weet wel een manier om de condor te lokken: Tijdens de vlucht alle raampje open van de heli en keihard het volgende liedje zingen -

I want to fly like an eagle
    Time keeps on slippin, slippin, slippin
    Into the future
    Time keeps on slippin, slippin, slippin
    Into the future

Hou je digi-camera dan maar in de aanslag want ik weet zeker, dat met jouw zangkwaliteiten alle 60 overgebleven California condors op je af komen. En over 17 dagen laat jij ons tig foto's zien van de door jou zo bewonderde California Condor. Veel plezier en groeten aan The Whole Family.
    Gerard en Yvonne

• 07 Augustus 2009 - 21:38

Klaas (Diane Slaapt):

Hoi familie,
    Opnieuw een beeldend verhaal, ik hoor de gondoliers bij wijze van spreken uit volle borst O Solo Mio zingen.
    Morgen vliegen over de Grand Conyon...... Some guy have all the luck.
    Ben stinkend jaloers.

Als ik dit allemaal zo lees dan opteer ik niet voor LV want zoveel drukte, hotels, casino's en attracties nog groter dan de Efteling..... geef mij maar de leegte van de Bodmin moors. Maar ja zo heeft iedereen voorkeuren.
    Het is hier nu rond de klok van half twaalf en George staat morgenochtend om 8.30 uur voor de deur voor een klusdag. Dat er dan opmerkingen komen over je verwijzing naar Nieuwleusen is zo helder asl glas. Je hebt het over je zelf afgeroepen en ik zou zeggen veel succes met het voorbereiden van je verdediging.

Groet, geniet van jullie vlucht en ik ben benieuwd naar het verslag van morgen. Liefs Klaas

• 07 Augustus 2009 - 22:14

Sandy:

Hoorde vandaag pas over deze site...

alle verslagen gelezen kan niet wachten tot ik de volgende kan lezen.

• 08 Augustus 2009 - 16:05

Pa:

Omdat is schijnbaar te vaak reageer, was ik van plan om het een dag over te slaan, want iedere keer te memoreren, dat het zo'n mooie reis is en wij jaloers zijn, schieten jullie niet zo heel veel mee op. Maar het natuurlijk wel leuk om het kenbaar te maken.Maar mijn reactie gaat natuurlijk over Nieuwleusen.
    Die plaats waar je carriere in de sport is begonnen, waar je kampioen bent geworden, waar je op een fantastisch school heb gezeten, waar je heb kunnen spelen naar hartelust en zo'n opmerking over de mooiste gemeente in Nederland, neen ik heb tegen je moeder gezegd,dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.Figuurlijk zijn wij erg verdrietig maar wij wennen er wel aan denken wij.
    De hartelijke groetjes pa en ma, oma en opa.

• 08 Augustus 2009 - 20:46

Mama:

wat een stad las vegas als je dat niet gezien hebt kun je je er niets bij voorstellen. ik weet nog dat ine van mil daar ook een keer geweest is met haar vorige vried richart ze is daar toen meteen getrouwd wat een schrik voor de fam.nou ze was niet lang terug toe was ze al weer gescheiden.dus het is veelal schijn wat je daar ziet.gister vrijdag dus zijn we gezellig wezen fietsen met jenni en arie was heel gezellig we kijk uit naar jullie verslag over het vliegen dat zal zeker ook een van de hoogtepunten van jullie reis zijn. nou ik stop er mee ik ga er een borrel op drinken, welterusten het is voor ons bijna bedtijd dag lieve allemaal kus en doeiiiiiiii m

• 09 Augustus 2009 - 20:00

Ronald Van Der Horst:

Hoi |"zaaltjes";

hartstikke leuk dat we jullie zo kunnen volgen. (en ook kunnen meegenieten van al het moois wat jullie tegenkomen)
    De verslagen zijn erg leuk om te lezen.
    Ik wens jullie nog een mooie en fijne vakantie en natuurlijk nog veel moois onderweg.

groetjes,
    Ronald van der Horst