Paar bij mekaar - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Paar bij mekaar - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Paar bij mekaar

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

11 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

We zitten (maandag 9 augustus) op de camping bij Lake Isabella.
Zaterdag zijn we vanuit Las Vegas vertrokken naar Barstow/Yermo. We hebben eerst onze voedsel en drankvoorraad aangevuld. Toevalligerwijs was de supermarkt aangesloten bij de keten waarvan we een klantenpas hebben, dus $50 bespaard. Althans, volgens de kassabon. In LV geen normale winkel gezien dus we waren door alle voorraden heen. We kwamen mede daardoor pas om 15.30uur op de camping aan en hebben alleen het zwembad gezien. In de buurt was nog een gohst town te bezichtigen, maar de animo daarvoor was ver te zoeken. Eerst bijkomen van de drukke dagen in Vegas.
Toen we gisteren hier op Lake Isabelle aankwamen meteen het verslag van de laatste dag Las Vegas geplaatst. Blij toe want daarna is ook hier de internetverbinding uitgevallen. “Will be fixed tomorrow” knauwden ze. Hebben we niks aan want dan zijn we alweer op weg naar het Yosemite Park. Vandaag staat een dagje aan het water op het programma. In Lake Isabella kan/mag gezwommen worden en dat hebben we tot nu toe nog niet meegemaakt.
Het is nu dinsdagavond 10 augustus en ff checken en zowaar hebben we weer verbinding! Snel verder met het verhaal. Vandaag dus op het water van het Lake doorgebracht. 12-Persoons boot gehuurd, 75 PK met stuur en zo’n hendel. Ponton noemen ze zo’n ding hier. Daar leek het ook sterk op, met z’n stompe neus. Gelukkig wel met een soort luifel want een beetje schaduw was erg welkom. Tijdens het varen viel het nog wel mee, maar wanneer we rustig aan deden as het meteen behoorlijk warm. 4 uur hadden we dat ding gehuurd. Best lang en met vol gas waren we al snel aan de andere kant van het meer. Wat nu? Er bleken meerdere van die boten-verhuur-bedrijven aan de rand van het meer gevestigd en Stanley leek het wel wat een jet ski te huren. Wij ergens aangemeerd en de jongens gingen vragen hoeveel dat ging kosten; $80 voor een uur. Volgens Sabrina was dat ‘goedkoop’, dus Stanley en Melvin (moest mee natuurlijk, want die gaat overal op af, waar anderen liever de kat uit de boom kijken) gingen de jet ski halen. En daar gingen ze. Wij er met de ponton achteraan. Uiteindelijk zijn we om beurten allemaal even op de jet ski geweest. 41 mile per uur gaat zo’n apparaat en dat is toch aardig snel. Weer een vracht foto’s gemaakt. Totdat Sabrina zei dat het fototoestel het niet meer deed. Het geheugen bleek vol te zitten. Best gek, want er staan nog maar een kleine 2600 foto’s op… Een paar oude foto’s verwijderd en klikken maar weer. Na ruim een uur was het uit met de pret en koersten we terug naar de basis. De liters afrekenen, alles weer in de camper en retour camping. Nog een poosje zwemmen en pizza bestellen. Makkelijker gezegd dan gedaan, want navraag bij de receptie leerde dat er niet meer bezorgd werd. Vervolgens gaven ze een adres op voor een pizza te gaan eten van een paar mijl verderop. Wij met z’n 10’en in de RV van de Schilties en daar gingen we weer. Mooi niks gevonden en via een adres op een folder kwamen bij een afhaal Pizza Barn een half uur verderop terecht. De giga pizza’s konden we ter plekke opeten en de restanten zijn in een doggy bag meegegaan. Voor morgen tussen de middag. Volgens mij hoef ik de komende dagen echter niet meer te eten.

Het weer is onverminderd mooi, maar we blijven de rest van de vakantie verstoken van de temperatuur info, want het draadje heeft tussen de deur gezeten en is gebroken. We doen het dus verder maar met de gevoelstemperatuur. Morgen gaan we al vroeg richting Yosemite Park. Een hele dag reizen en kennelijk hebben we daar geen internet dus de komende dagen weer stilte op de digitale snelweg. Daarna gaan we naar San Fransisco en hopelijk kunnen we jullie daarvandaan weer informeren over onze wederwaardigheden in de States. We gaan overigens naar een andere camping dan we oorspronkelijk geboekt hadden. De nieuwe is wat dichter bij de stad. Dorine is dat vanochtend hier wezen regelen en had daarvoor de creditcard nodig. Probleem, want onze limiet blijkt overschreden. Het giert er ook doorheen, maar ja. Once in a lifetime experience nietwaar? Dan maar wat vaker pinnen bij de bank. Zolang dat maar goed gaat…

• 11 Augustus 2009 - 08:39

Gerard & Yvonne:

And you may find yourself living in a shotgun shack
    And you may find yourself in another part of the world
    And you may find yourself behind the wheel of a large automobile
    And you may find yourself in a beautiful house, with a beautiful
    Wife
    And you may ask yourself-well...how did I get here?
    Letting the days go by, let the water hold me down
    Letting the days go by, water flowing underground
    Into the blue again, after the moneys gone
    Once in a lifetime, water flowing underground.

Inderdaad luitjes er zijn zo van die dingen die je maar eens in je leven doet dus... geniet er van.
    Veel plezier de komende dagen en we spreken elkaar weer op de digitale snelweg rondom San Fransisco.
    Reinier nog even op de valreep, Scott McKenzie zou te makkelijk zijn dus ik kies voor een liedje van de legendarische Perry Como. Oud stoffig en nog op 45 toeren maar wonderschoon.

I left my heart in San Francisco,
    High on a hill, it calls to me,
    To be where little cable cars,
    Climb halfway to the stars,
    The morning fog may chill the air,
    I don't care!
    My heart waits there, in San Francisco,
    Above the blue and windy sea.
    When I come home to you, San Francisco,
    Your golden sun will shine for me.

En vergeet de bloemetjes in je haar niet. Groet Gerard en Yvonne.

• 11 Augustus 2009 - 19:32

Mama:

dag lieve schatten uit verweggistan.daar kanik nog niet zo erg aan wennen. nog even over las vegas wat een onwerkelijk gebeuren daar of niet kregen jullie geen hartverzakking toe je de jongens niet kon vinden ik viel al haast van mijn stoel. maar goed jullie zijn al weer verder getrokken ja het zal allemaal wel redelijk vermoeid zijn genieten de kinderen ook nog steeds jammer dus dat je niet met een zak met geld uit las vegas vertrok dat hadden jullie wel goed kunnen gebruiken dat park waar je nu naar toe gaat het het qosemite park zijn daar van die heel hoge bomen of is dat weer wat anders geniet lekker van een rustdag. nou we wachten het volgende verslag weer vol verwachting af en heel veel lieve groeten en een kus van papa en mama opa en oma doeiiiiii

• 11 Augustus 2009 - 20:08

Pa:

Ja pa kan toch niet achterblijven met een reactie op het mooie verslag.
    Als ik het goed begrijp, kan dit best wat dagen wachten want jullie kunnen ons toch niet ontvangen.
    Leven volledige mee met jullie reis, dus de opzet is niet voor niets geweest, hulde.
    De familie Pape zal zich wel op gaan maken voor hun vacantie en wij, wij komen er aan om op Diesel te passen.Wat zal hem dat tegenvallen, niet meer los lopen, niet meer zwemmen, maar ja alles went.
    Oh ja Reinier, dus geweldig je stukken, want je kunt niet zeggen, dat het stukjes zijn. Ik dacht waar deze jongen het vandaan en ineens wist ik het.De zuster van mijn moeder, onze beroemde tante Rie heeft vroeger een uitleenbibliotheek gehad in Amsterdam, vrachten boeken zijn naar jou gegaan, zie je wel het schrijven is je met de paplepel ingegoten.
    Nou colomnist solliciteer maar vast bij de grootste krant van Nederland i.v.m. bijverdiensten om het verlies in LA goed te maken
    Groetjes pa.

• 11 Augustus 2009 - 21:18

Angelique:

Lees nog steeds met heel veel plezier je verslagen en natuurlijk ook de leuke reacties van opa en oma wat een geweldig land dat Amerika. Have a nice trip.

Richard Angelique en Julia

• 12 Augustus 2009 - 13:48

Jos En Wilma:

Jos vind het knap dat jullie zoveel energie steken in de berichten naar het thuisfront.
    Maar we hebben weer even mogen meegenieten al is het thuis achter de Pc terwijl de regen wer gestadig naar beneden komt.
    liefs van ons