San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 2

Door: Reinier

16 Augustus 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Na de escape from Alcatraz gisteren was het vanochtend (zaterdag) weer vroeg dag. Om 08.30uur waren we al op weg naar de ferry. Omdat het zaterdag is, vaart de ferry met een aangepaste dienstregeling. Het was de boot van 09.40 of pas die van 11.40. Om voor ons onduidelijke redenen vertrok de boor met minstens een kwartier vertraging, maar uiteindelijk kwamen we toch nog redelijk op tijd in SF aan. Het plan was eerst met de fiets de Golden Gate Bridge over te gaan. We besloten er langs de pieren naar toe te lopen, dezelfde route als gisteren. Aangekomen bij ‘Bike the Bridge’ de nodige fietsen gehuurd. Een soort mountainbikes, maar dan wat beter dan die we met OSM in België telkens hebben. We kregen de route uitgelegd en op kaart mee en daar gingen we. Het was gezellig druk in SF; heel veel wandelende, hardlopende en fietsende mensen. Ons een weg banend door al het verkeer, kwamen we op een rustiger gedeelte aan wat speciaal voor fietsers was bestemd. Het was ruim een half uur fietsen naar de brug en elke meter die we dichter bij kwamen, werd’ie groter. We waren er natuurlijk ook al met de RV overheen gekomen, maar dat is toch anders. Onderweg steeds meer piknickende en sportende mensen. En natuurlijk muziekanten. Op elke hoek van de straat staat er wel iemand zijn muzikale kunsten ten gehore te brengen. Al me al geeft dat een vrolijke sfeer. Op de brug aangekomen werden de fietsers langs de westkant geleid en de voetgangers langs de oostkant. Maar goed want er waren talloze fietsers en nog tallozer voetgangers op de brug, naast – ik geloof – 8 ristroken. Kortom een drukte en lawaai van jewelste. Weer heel veel foto’s gemaakt. Een deel van de groep is doorgereden tot de overkant van de brug (bijna 2800 meter lang) en een deel is bij Dick gebleven. Die had wat malheur met de fiets. Zijn achterwiel viel eruit. En dat met een ‘trailer’ eraan waar Kirsten in zat. Na wat gepruts aan de fiets kon hij rammelend en wel de terugtocht aanvangen. Onderaan de brug hebben we as real Americans gepicknickt en daarna de fietsen weer ingeleverd. Al met al zijn we een uur of 4 onderweg geweest. Leuk om te doen. Het middagprogramma viel een beetje in het water. Alhoewel “it never rains in california” (, volgens mij was dat het nummer van Albert Hammond). Het was intussen al 14.45 geworden en we wilden nog een stuk met de bus doen (we hadden tenslotte een kaartje voor 2 dagen) en nog even over Fisherman’s (z)warf(en). De laatste boot terug ging om 19.15 dus we hadden nog wel even. Op naar een beginpunt van de bus. Stonden we daar een poosje, bleek het een busstop te zijn van een andere maatschappij. OK. We moesten een paar blokken verderop zijn. Rustig keutelend door het drukke winkelgebied kwamen we om 16.45 aan bij het startpunt aan. De laatste bus vertrekt om 17.00uur. Allerlei bussen kwamen terug van hun route, maar geen was van plan nog weer een nieuwe rit te beginnen. Inmiddels was de groep wachtenden opgelopen tot enige tientallen, die allemaal als eenden naar weer een arriverende bus liepen. Tevergeefs. Er was nog één bus die – op weg naar de stalling – nog wel wat mensen wilde uitzetten bij een punt redelijk in de buurt van de pier voor de ferry. Die maar genomen. Onderweg naar de camping hadden we nog wat last een paar knallen in het vriesvak. Er stonden nog 3 extremistische blikjes cola in die ontploft waren. Alles onder de bevroren cola. Smerig.

• 17 Augustus 2009 - 07:16

Gerard En Yvonne:

En nu met z'n allen in koor.....

I'd like to buy the world a home
    And furnish it with love
    Grow apple trees and honey bees
    And snow white turtle doves.

I'd like to teach the world to sing
    In perfect harmony
    I'd like to buy the world a Coke
    And keep it company
    That's the real thing.

What the world wants today
    Coca-Cola (background)
    Is the real thing

Uit 1971 maar zeer toepasselijk, hopelijk was het cola-light bij jullie, dus zonder suiker dan plakt alles niet zo. Sterkte met de grote schoonmaak.

Mooi verhaal en veel plezier komende dagen.
    groet Gerard en Yvonne.

• 17 Augustus 2009 - 07:39

Miny&bertus:

San Fransisco wouw,wat moet dit een geweldige ervaring zijn.boeiend ook je verslag hierover.
    toevallig waren er in een herhalingsprogramma van i.nye de beroemde tweelingdames uit deze stad. ik geloof dat ze of 72 of 82 waren, och het scheelt maar 10 jaar.deze laten zich graag fotograferen, zijn dan ook zeer exentriek gekleed en met hoedje, heel apart. hebben jullie ze nog gezien? zo langzamerhand begint het aftellen alweer.wat vliegt de tijd voorbij.
    nog veel plezier de laatste dagen en tot ziens. Groetjes bertus en miny.

• 17 Augustus 2009 - 19:54

Wilma:

niet alleen weer een leuk verslag maar ook de antwoorden van Gerard en Yvonne zijn elke keer weer leuk om te lezen.
    Heb nog even naar nr. 466 gebeld of het theewater al heet was maar helaas was er niemand thuis. Volgende keer beter.
    Geniet van jullie laatste dagen en ik zie jullie eind van de maand weer. groetjes Jos en Wilma

• 17 Augustus 2009 - 20:27

Edward:

Reinier.
    Maak je niet te moe want als je terugkomt moet je maandag om 21.30 tennissen. Prettige vacantie verder.

• 18 Augustus 2009 - 22:32

Mamma,een Gezellig V:

een gezellig verslag weer de moet zit er bij jullie nog goed in en je geniet nog met volle teugen dat lezen we wel wij vinden het ook nog steeds super je verslagen te lezen reinier. laten ze jou daar lekker voor op draaien of geef je dat gewoon niet uit handen.dorine hoe gaat het eigenlijk met je rug sabrina we hopen dat er morgen of donderdag iets voor jou bij de post zal zijn we zien het wel, we geven het natuurlijk direkt door ,met jou en jurgen ook alles goed het is wel een belevenis he het is nu al bijna half een we hebben vanavond getennist vanavond ik heb met mijn maatje gewonnen maar pappa heeft verloren we zijn er nu klaar mee met diezel gaat het prima af en toe vraagt hij even of het nog lang duurt voor jullie terug zijn maar dan kijkt hij verder weer heel tevreden lief lief nou we gaan lekker naar bed tot de volgende keer liefs van pappa enmamma doeiiiiiii