Santa Cruz dag 2 - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Santa Cruz dag 2 - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Santa Cruz dag 2

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

18 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Vanochtend zijn we naar Santa Cruz gereden. We hadden geen plattegrond bij ons dus we moesten het op de gok doen. Met behulp van de Tomtom kwamen we in de buurt van de Santa Cruz boardwalk; een strook langs de kust met kermisvertier. Alles wat je je op dat gebied maar kunt voorstellen, was daar. Alleen Kirsten is in een paar attracties geweest. Jurgen, Norman, Stanley en Melvin hebben nog met een paar honkballen gesmeten, waarbij Jurgen en Stanley allebei een baseball cap scoorden. De innerlijke mens verdient ook de aandacht en toen we een snackkraam passeerden, bleek deze o.a. patat met knoflook te verkopen. De inschatting was dat er tenminste 4 tenen knoflook op één portie versnipperd was. Wanneer het niet zo verrekte koud was, sliep ik beter buiten. De rest van de familie stinkt een uur in de wind. We hadden de RV in een buitenwijk geparkeerd waar we eigenlijk niet móchten parkeren. De gok pakte goed uit, want we konden zonder verdere kosten terug naar de camping rijden.
Het was gisteravond bepaald koud. Kouder hadden we het hier nog niet gehad. In dit gebied is veelvuldig sprake van zogenaamde zeemist. Eind van de middag zie je flarden al binnendrijven en koelt het snel af. ’s Ochtends begint dan bewolkt en (vandaag althans) begin van de middag breekt de zon door en wordt het zo’n 25 graden. Eind van de middag zijn we met een paar vrijwilligers nog naar het strand gelopen; 0,5 mi. Het strand is lang en breed. Toen wij er waren was het erg rustig. Gisteren hadden de jongens nog dolfijnen gespot. Sabrina heeft er zelfs één op de foto. Al lijkt die meer op de foto van het monster van Loch Ness, maar als zij zegt dat het een dolfijn is, dan is het uiteraard een dolfijn. We zagen vanmiddag alleen een paar flitsen van voorbij zwemmende dolfijnen. Nu (het is begin van de avond) is het nog redelijk helder. Waarschijnlijk een mooie sunset hier in Santa Cruz. Maar om er nóg eens naar toe te lopen, gaat een beetje te ver. De RV is een alternatief, maar er moet ook gegeten worden, dus de RV moet als keuken dienen.
Nog steeds geen internet, dus het verslag in Word gemaakt en opgeslagen. Zodra we weer in de lucht zijn, zullen we het meteen plaatsen.

• 19 Augustus 2009 - 12:19

Gerard En Yvonne:

Ja dat is me wat, twee verhalen gelijktijdig op de mail
    dat is me wel een beetje veel.
    Prachtig om te lezen,
    daar niet van
    maar ik krijg nu niet zoveel inspiratie uit mijn "hersenpan".
    Dit keer van mij dus één reactie bij twee verhalen
    ik hoop werkelijk dat jullie hier niet al te veel van balen.

Groeten uit een bloedheet en zonovergoten Maarssen pppfffppfffppff
    Gerard en Yvonne

• 20 Augustus 2009 - 19:10

Klaas En Diane:

Hallo lieve mensen, nog op de valreep een groet uit Nieuwleusen. We hopen dat jullie nog een keer verbinding kunnen krijgen want we verwachten nog een knallend slot. Het zal een passend eind zijn van een prachtig boek. Daarvoor in ieder geval alvast erg bedankt! Er is een weeralarm afgekondigd vanochtend dus je begrijpt heel NL staat op zijn kop (morgen even daar de krant lezen misschien staat er iets over in)Op dit moment begint hier net wat regen te vallen, iets van onweer in de verte verder (nog) geen toestanden. Wij wensen jullie nog een paar gezellige laatste dagen toe en alvast een goede terugreis. We zien jullie graag op korte termijn real live in Holland. Liefs van ons