05/08 dag 12, Overslaan - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu 05/08 dag 12, Overslaan - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

05/08 dag 12, Overslaan

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

06 Augustus 2015 | Canada, Clearwater

De hele nacht geregend. Temperatuur gedaald naar een onaangenaam niveau. Wekker op 07.30 om op tijd te ontbijten. Wat een geknep zonder douche. Een flauw straaltje uit de kraan in de RV. Brrr. Het regende ’s ochtends ook nog, maar gelukkig was er een overdekte ruimte met een paar bankjes waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Eenmaal al het nodige verorberd te hebben, konden we onze reis vervolgen. Het plan was in eerste instantie om de omgeving van Jasper verder te verkennen. Er waren nog genoeg points of interest te bezoeken. Helaas werkte het weer dus totaal niet mee. De bewolking hing zo laag dat de bergen bijna niet meer te zien waren. Erg jammer, maar de mensen hier zijn enorm blij met de regen. Het had al maanden nauwelijks geregend in een heel groot deel van Canada. Voor ons had de regen nog wel een paar weken weg mogen blijven. Maar goed, tis niet anders. We hebben nog wat achterstallige boodschappen gedaan, waaronder een paar flessen wijn en bier. Een paar blikjes dan en ook nog light (bleek overigens pas achteraf). Een doos met 30 blikken kostte in de buurtsuper in Jasper ongeveer 80 CAD!! We waren net gewend aan 35 CAD voor 24 blikjes. We (Dick en ik) keken elkaar aan en spraken er schande van. Dorine kwam achter ons aan de winkel in en riep enthousiast tegen de winkelmevrouw dat ze kwam helpen dragen. Ha! Dat ging mooi niet door. Het regende alsmaar en het was koud. We dronken nog een warme bak koffie / chocolademelk en besloten richting Clearwater te gaan. Omdat we daarmee een dag op het schema zouden inhalen, konden we ook ergens onderweg bij een goede camping stoppen. Een paar km verder knetterde de zwallekietallekie. Ik verstond uiteraard de helft niet, maar we zagen wel dat de RV van Dick ineens naar rechts de vluchtstrook opreed met de alarmlichten aan. Wat zou er loos zijn? Dick en Norman hadden een eland gespot vlak langs de weg. Jurgen reed ook af en toe en weet inmiddels ook dat wanneer je achter Dick Schilt rijdt, de oren en ogen tekort komt om het spoor te volgen. Laat staan dat je nog uitgebreid de berm kunt afspeuren. Hij maar verbaasd zijn dat wij dat beest niet gezien hadden. Ik bleef achter het stuur zitten want zo op de vluchtstrook, langs de rijbaan waar kolossale vrachtautocombinaties voorbij razen, moet je niet met teveel mensen gaan lopen. Jurgen en Norman namen een paar foto’ s van een, achteraf op de plaatjes, groot beest met een prachtig gewei. De weg weer op en even later hetzelfde fenomeen. Alleen sloten wij ons toen aan bij een reut aan andere auto’s en RV’s. Weer een eland. Zou ook zomaar de weg over kunnen steken. Daar wordt weliswaar vaak genoeg met borden voor gewaarschuwd, maar wanneer je zo’n beest in de berm ziet grazen denk je toch van oeps! Na een km of 150 gereden te hebben kwamen we in het plaatsje Valemont. Aldaar de rest van het bier ingeslagen tegen de oude vertrouwde prijs en in een lokale uitspanning heerlijk geluncht. Het weer leek wat op te knappen en we zouden nog een klein stukje verder rijden om er dan af te gaan. Maar het weer werd eerder slechter dan beter en uiteindelijk kwamen we zelfs op de camping aan in Clearwater. Same old story; geen reservering dus geen plek. In het begin van de reis hadden we steeds geluk, maar dat laat ons de laatste dagen in de steek. Gelukkig waren we net iets eerder een KOA camping gepasseerd en daar bleken nog wel 2 plekken beschikbaar te zijn. Dick kwam ons hartelijk tegemoet om ons het kleine plekje te gunnen zonder water, maar met stroom net achter een paar vullisbakken. Zelf staat hij uiteraard in een net rijtje met water. Nog steeds takke(n)weer, maar heerlijke douches (wat kun je die waarderen) en wifi. Retetraag, waarschijnlijk omdat alle gasten verveeld in hun camper zitten te internetten. Wat moet je tenslotte anders? Nu is het avond en gaat het al een stuk sneller.
Zojuist de achterstallige verslagen op de site geplemt en de hartverwarmende reacties bij het laatst geplaatste verslag gelezen:
Zaalties Nwl: Wanneer we beren moeten tellen in plaats van schapen doen we geen oog meer dicht of je moet telkens weer bij 1 beginnen… fijn dat het bij jullie wel mooi weer is/was
Buur: met veel interesse je uitgebreide reactie gelezen. De rustgevende ervaring die jullie als buur nu beleven, blijft gelukkig voor jullie en voor ons (hij leest mee!) nog een paar weken aanhouden. Beren worden de eerste 3 weken na ons bezoek aan de grizzly express niet meer verwacht. Rara.
Enneh: predikaat GOED, daarover is hij (bewust?) nogal vaag. Hij heeft het wel over het vele goede brandhout wat je hier allemaal krijgt. Weinig rook en veel vuur, dus hij houdt hem wel degelijk bezig. Mariette der telefoon blijft op het verkeerde uur staan. Helpt mogelijk bij het fileprobleem ’s ochtends? Waar’ ie het van doet? We zitten bijvoorbeeld nu op een camping waar hij 52 CAD betaalt en wij met een persoon minder en achter de vullisbakken 55 CAD. Tja, zo kom je ver voor weinig. Is ook hard nodig volgens hemzelf, want er heerst crisis in de loodgieterij. Die grijze plaat ken jij waarschijnlijk ook?
En die voordelen die je uit de losse pols opsomt. Hmmm. Dat van die volle glazen voor een ander herken ik niet. En van dat samen vissen laat ik ook maar schieten. Ik heb al een lamme schouder, geen zin in een haak in mijn oorschelp erbij. Die overige voordelen van een verre vriend koesteren we met warmte. Die makelaar nog maar even aanhouden, dus. Mooie herinneringen aan Calgary, begrijp ik. Zijn wij ternauwernood aan ontsnapt. Morgen gaan wij met Mariette op de nek over de camping. Het is dan (voor ons) 6 augustus en vieren we haar verjaardag met (volgens Kirsten) iedereen. Geniet ervan de komende weken en hartelijke groet van de verre vrienden!
Gerard en Yvonne: Hier ook wespen (oftewel spinnen, volgens Kirsten), maar niet in groten getale gelukkig. Mijn pilletjes vergeten en geen zin om een nieuw medisch hoofdstuk aan dit reisverslag toe te voegen. Haha! Niet veel over de natuur. Dat klopt misschien wel een beetje, maar hopelijk met de laatste verslagen iets goedgemaakt.
Wilma: met de nieuwe verslagen kan google maps ook weer opgestart worden ;-) Misschien eten jullie minder zoet dan G en Y?
Tae: Nee, hoor. Valt best mee. We blijven er zeker mee doorgaan. Uiteraard, stuur Edje de link gerust, leuk. GVB al gepland?
Hans: de digitale typemachine van de plumbers staat nog steeds op instorten, maar wanneer je niet investeert in nieuwe techniek krijg je dat. Windows XP, hopelijk doet hij zijn bankzaken niet via dit medium. Had overigens de indruk dat die ene grizzly hem goed kon verstaan, in ieder geval horen.

• 06 Augustus 2015 - 09:02

P En M Zaal:

Dag beste Fam, jammer van het iets mindere weer, wel apart dat je zomaar zo,on groot beest langs de snelweg ziet of niet. Maar jullie maken wel even KM hè wat is er totaal al gereden? Makkelijk dat Jurgen ook af en toe rijd. Wij zitten in een keer heel goed wat het weer betreft heel zonnig en warm ook de komende week. Morgen gaan we een weekje met de caravan naar braband zondag een feestje van Anne en Tjibbe , en het weer zal goed blijven dus wij blij. Ook het verslag van Sab en Wes gelezen zijn een paar dagen niet zo fit geweest maar gaat nu weer goed! Nou weer voor jullie een goede voortzettingvan je vakantie en tot lezens lieve groet van ons,,''''Papa en
    Mama

• 06 Augustus 2015 - 21:58

De Zaaltjes Nwleusen:

Ik reageer nog een keer want ik had nog niet een 5de gelezen op mijn iPad, jeetje wat hebben jullie Veel beleefd, ik had er rode oren van. Reinier gaat het al wat beter met je schouder? Dit is een ellende, ik voel met je mee. Maar declovenac doet wonderen dus de medici weten wel van prijzen. Jullie zijn dus niet alleen op de weg niks eenzame campings met rond sluipend ongedierte de fluiten hoeven niet voor de dag te komen houden zo. We wensen jullie een goede voortzetting van de vakantie samen een hartelijke groet van ons Papa e Mama,, Fijndat Jurgen ook durft te rijden hoor en Dorien blijft goed opletten ja de kleine lettertjes ha ha,,,,,,

• 07 Augustus 2015 - 02:07

Sabrina & Wessel :

Nu wat pech met de campings, maar daar komen dan wel weer de mooiste verhalen uit voort! Zo komen jullie nog eens ergens. Avontuurlijk, dat zeker.