06/08 dag 13, Tussendag - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu 06/08 dag 13, Tussendag - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

06/08 dag 13, Tussendag

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

07 Augustus 2015 | Canada, Clearwater

De camping aan het Dutch Lake was gisteren weliswaar vol, maar we hadden gisteravond gebeld of er vandaag wel plek zou zijn. Dat was er en om een uur of elf vertrokken we naar de andere camping een paar km verderop. Maar niet nadat we eerst Mariette gefeliciteerd hebben met haar verjaardag bij de RV van de Schilties versierd met ballonnen. De Schilties reden nog even langs de winkel om een feesttaartje te kopen en wij gingen alvast naar de camping. Daar aangekomen, meldde Dorine zich bij de receptie en was binnen no time weer terug. We stonden niet voor vandaag gereserveerd, maar voor morgen en dan ook nog eens maar voor een plek. Klopte dus weer niets van. We besloten die reservering maar meteen te schrappen en maar weer terug te gaan naar de KOA camping in de hoop dat we daar weer een plek zouden krijgen. Dorine weer naar de receptie en na wat heen en weer getreuzel, kwam de mevrouw ineens met 2 plekken naast elkaar op de proppen. Nou ja. Rare jongens, die Canadezen. Dick zei het al aan het begin van de vakantie. Die Canadezen liegen en bedriegen net zo hard als Ieren dat doen. Herhaaldelijk zijn deze woorden al bevestigd geworden. Zelden zulk raar volk meegemaakt. Buitengewoon aardig hoor, maar verder? Gisteren bijvoorbeeld op de KOA camping kregen we 2 plekken naast elkaar toegewezen. De collega van degene van de receptie die ons hielp, hielp ondertussen andere aankomende gasten. Nadat beiden even overlegd hadden, kregen die andere gasten 1 van de aan ons toegewezen plekken en wij kregen die plek achter de vullisbakken. Later bleek dat dit ging om een grote als camper gebouwde bus waar ze anders geen plek voor zouden hebben gehad. Schrapen ipv toezeggingen nakomen.
Vandaag verder rustig aangedaan. Krantjes gedownload, verbazen over het kennelijke gepruts van Ajax, hopen dat dit een voorbode is voor de competitie en zo meer. Veel bewolking, af en toe zon en ook een verspreide bui. Temperatuur was OK met begin 20 graden. Onderweg hiernaartoe zagen we een bord waarvan we dachten dat je hier op forellen kon vissen. Dick, Norman en Jurgen hadden daar wel zin in en zijn er heen gelopen. Bleek een kwekerij te zijn. Jammer, maar helaas. Alternatief was om op de camping een hengel te huren en met een bootje het meertje op te gaan. De mevrouw had al gezegd dat er de laatste maanden geen vis meer gevangen was, maar Dick is een bedreven visser en zou het tegendeel gaan bewijzen. D, N en J het water op met een hengeltje in een gammel rooibootje. Nog een uur bezig kregen ze een fikse bui over zich heen en zonder ook maar een zweem van beet te hebben gehad kwamen ze weer aan de kant. Het sterft hier van de wespen (vooruitziende blik, Gerard?) maar kennelijk eten ze veel muggen, want daar hebben we weer nauwelijks last van.
Het idee is u dat we morgen een paar watervallen (oa Helmcken Falls) gaan bezoeken, maar die liggen nogal uit de richting waar we eigenlijk naar toe zouden moeten. We proberen morgenvroeg of we nog een nacht op deze camping kunnen blijven of dat we eventueel maar weer kijken of er op de KOA camping nog plek is. We slaan dan 100 miles house over en rijden dan door naar Williams Lake, een aardig eind op weg naar Prince George.