12/08 dag 19, Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu 12/08 dag 19, Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

12/08 dag 19, Smithers

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

13 Augustus 2015 | Canada, Smithers

Het weer leek redelijk. Dus besloten we toch nog een nachtje te blijven. Na het ontbijt ging het op naar de receptie. Iedereen behalve Kirsten en Mariette moesten zich melden voor een rondje golf. 12 Holes met op een par 4 na allemaal par 3 holes. De langste hole was 207 yards, bijna 190 meter. Zorgen over het niet beschikken over het juiste materiaal en kleding hoefden we niet te hebben. We hebben zelf golfers voorbij zien komen die op slippers aan het spelen waren. Een mevrouw op slippers sloeg overigens gewoon een birdie, dus alle versierselen zijn ook maar onzin. Het gras was nog nat van de regen van gisteren, maar het weer was prima. Zwaar bewolkt, maar de temperatuur was goed. Norman liet zien over het nodige talent te beschikken. Staat weliswaar af en toe op de driving range, maar ga er maar aan staan. Zonder les te hebben gehad sloeg hij soms prachtige ballen. Mariette deed niet mee, maar dat talent moet hij van zijn moeder hebben. Pa Schilt was overigens ook niet slecht bezig, maar vooral in ver en hard slaan. De ijzer 5 had hij vast en liet die nooit meer los. Het liefst chipte en putte hij er ook nog mee. En om de BBQ en het open vuur mee op te stoken . En muggen en wespen van zich af te slaan. Hij zou dat ding het liefst gekocht hebben. Het ging dus best goed, maar hoe dichter bij de hole hoe groter de problemen. Kirsten was ook op dreef. Sloeg een balletje mee bij het afslaan en het putten. Superleuk vond zij het. Ook de anderen vonden het zo leuk, dat meteen na de lunch Norman, Jurgen en Dick nog een keer een rondje gingen lopen. Om de schouder niet teveel te belasten en de kantoorhandjes te ontzien, was bovengetekende mee als caddy en telraam. Toen we terug op de camping waren, was tot onze grote verassing het kampvuur en de BBQ al door Dorine en Mariette aangestoken. Zelfs de kippeborsies lagen er al op. Helaas al een beetje te lang, dus deels al zwart. Niet getreurd, alles kwam goed en het was heerlijk. Nu zitten we weer bij het kampvuur om de dag in gepaste stijl af te sluiten. Fijn daggie geweest met onverwacht goed weer. De hemel is weer helder dus de vooruitzichten voor morgen lijken goed. Wel met 348km voor de wielen, maar de camping is al geboekt dus geen druk om er nog een te moeten vinden.

• 13 Augustus 2015 - 20:27

Zaaltjes:

Zo we zitten na een bloedhete dag, de voortent opgeruimd lekker voor de caravan.
    Vanmorgen nog zo,on 30 K M gefietst een pannenkoekjes gegeten jaja ook voor pa een gluten vrije goed hè.Morgen gaan we weer naar huis. Dus jullie hebben ook een fijne dag gehad.
    Jullie hebben een lange dag voor de boeg, gelukkig dat er al een camping besproken is.
    Dus Nederland heeft er weer een golfer bij in de vorm van Normen, Reinier voelt het goed als hulp mee te lopen.
    Ja wees maar zuinig op je schouder is erg lastig als je daar last van hebt, groeten aan Dorine en Jurgen en aan de Schiltjes Mama en Papa,,,,,,,

• 15 Augustus 2015 - 15:54

Gezina:

Zozo, sportief bezig geweest.... ik snap het wel hoor.......jullie willen straks terug in Nederland goed voor de dag komen!! haha...en nu maar trainen en trainen alsof jullie leven er van af hangt!!! Had Jurgen niet ergens nog een behoorlijke voorraad golfballetjes?????
    Gelukkig dat het weer wat opknapt, hier is het warm en vooral klammig weertje. Waait weinig door. Vochtigheidsgehalte is hoog........en ja...dan moeten we ons eigen vochtgehalte ook maar hoog houden he? Af en toe een glaasje, ook hier al dan niet bij een bbq.Tegen de tijd dat jullie terugkomen zijn jullie volleerde "grillmeisters", zo vaak bbq-en jullie.
    Wij pakken dit weekendje Maarssen maar weer eens, fietsen mee, al zijn de vooruitzichten van het weer morgen en maandag wat wisselend. Er zijn gisteren in Emmeloord en Urk behoorlijke hoosbuien geweest, en in Brabant en Zeeland veel wateroverlast. Wij hier....helemaal niets. Maar het is drukkend, dus er zal nog wel wat komen vrees ik.
    Geniet nog even, ik bedenk me net dat het bij jullie nu (9 uur?) vroeger is, dus jullie zaterdag begint eigenlijk net pas. Nou.....fijn weekend dan maar en ik zou zeggen.........doe maar weer es wat boodschappen (lees...vlees), ga nog es bbq-en vergeet vooral niet te tanken!!! haha.
    Groetjes uit Balk

Ps.. vanmorgen met Wes en Sab geskyped, maar de verbinding was erg slecht en viel steeds weg, dus het was maar van korte duur. Toch leuk ze weer gesproken en gezien te hebben. Ze zijn het nog lang niet zat ook al zijn ze al ruim 5 weken op pad.
    Groetjes aan iedereen en tot de volgende keer. Doei.