14/08 dag 21, Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu 14/08 dag 21, Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

14/08 dag 21, Prince Rupert

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

14 Augustus 2015 | Canada, Prince Rupert

Je zou zeggen; wie verzint er zo’n naam? Prince Rupert. Een ritje van 12km. Dat hebben we toch maar opgebouwd de afgelopen weken. Zelfs Dick zou dat met de laatste restanten in zijn tank nog gehaald hebben. Om 11uur stonden we al aan de campingpoort. Dorine en Dick meldden zich traditiegetrouw bij de the office. De eigenaar was een Aziaat (oh jee, eerst de toiletten checken!!!). Buitengewoon grappig ventje , zo te horen. Jurgen en ik bleven in de camper wachten tot we een plekkie toegewezen kregen en hoorden door de radio heen de beste man telkens aanstekelijk lachen. Zo grappig dat we zelfs de radio ervoor uitgezet hebben. Dick had het naar zijn zin en maakte dat mannetje helemaal gek. Verhalen (vooral sterke) over vissen gaan er ook bij Canadezen altijd in als koek. Dick was van plan om een hengel (“an angle”) te huren en campingbaas gevlaagd naal vismogelijkheden. De man stuurde ons natuurlijk alle kanten behalve de goede op. Wist hij veel wat Dick bedoelde. Mariette was in de andere RV blijven wachten en heeft juist het volume van de muziek opgevoerd, zo irritant vond zij dat lachje van onze Aziaat. Dus als je Dick ooit op een merkaardig lachje betrapt, weet je waar dat vandaan komt. Hij kan hem meesterlijk nadoen. Kan altijd nog loempia’ s gaan vouwen op d’n Dam wanneer de recessie in de loodgieterij daadwerkelijk doorzet.
Het huren van een hengel (rod) is blijkbaar geen gebruik. In 2 winkels geweest maar dat werkte niet. Ja, een hele boot met equipment. Dat kon wel. Voor zo’n 1.300 CAD per dag. Je kunt ook te ver gaan, natuurlijk. Dan maar even chillen in de haven van PR. Het weer was werkelijk heerlijk. Waren niet meer gewend. Rond de 20 graden en onbewolkt. Meteen een paar foto’s genomen van 2 zeearenden die zich hoog in een boom genesteld hadden. Al die weken vrijwel niks gezien en hier duiken ze eindelijk op. Overal in PR overigens free wifi en zo snel als we nog nergens hebben gehad.
Omdat je nooit iets kunt drinken met een minor erbij (dat is echt een absurd regeltje hier in Canada) zijn we weer richting de camping getogen. Bier en wijn volop, dus we hebben die Canadezen niet nodig daarvoor. Al vroeg ging het vuur en de BBQ aan. Morgenvroeg moeten we ons om 5.30uur melden bij de terminal om aan te monsteren op de boot naar Port Hardy. Genoten van het late avondzonnetje, de rest van de camping in rook laten opgaan. De vis van de vriend van Dick werd ook gereed gemaakt om gegrilld te worden. Moet eerlijk zeggen, viel niet tegen. De rest was verzadigd dus er gingen nog 2 stukken vis in de koelkast van de Schilties. Weggooien kan altijd nog.