16/08 dag 23, Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu 16/08 dag 23, Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

16/08 dag 23, Campbell River

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

17 Augustus 2015 | Canada, Campbell River

De eerste dag op Vancouver Island. De campings hier zijn al geboekt dus geen zorgen over het wel of niet hebben van een plaats. Dan hoef je dus ook niet meteen vroeg op te staan. Zeker niet na zo’n lange dag als gisteren. Dorine maakte mij net na 9 uur wakker. 3 Zeearenden in een boom vlak bij onze RV. Ik had de wekker op 9.15 gezet dus veel maakte het niet uit. Snel wat kleren aan, het was nogal bewolkt. Daar zaten ze. 2 Bold Eagles. De derde – hun jong – was net weggevlogen. Ze zaten op een tak van een boom over de rivier waaraan wij stonden met onze RV’s. Helaas moest ik ze fotograferen tegen het licht in. Ik hoopte dat er een goede opname tussen zou zitten. Eentje vloog af en toe weg en de ander bleef uren achter elkaar zitten op zunne tak. De zon kwam geleidelijk aan door. Langs de camping liep een wandelpad (een loop in dit geval) en dat ging ik een stukje af richting de rivier. Ik kwam toen aan de goede kant van het licht en kon de beide zeearenden nu goed fotograferen. Helaas is een 200mm lens iets te beperkt om de veren er helemaal scherp erop te kunnen krijgen, maar er zitten een paar redelijk scherpe foto’s bij. Voor mijn doen tenminste. Nadat ik dat allemaal geregeld had kwamen de Schilties boven water. Geen wekker gezet, dus sliepen een gat in de dag. Snel een ontbijt genomen en nog even de rivier afgelopen naar de andere kant. Norman had tijdens een peukenpauze honderden vissen gezien en we liepen daar nog even heen. Het bleek een soort kom te zijn net voor een vistrap. Daar zag ik ook de jonge zeearend. Recht boven de vistrap. Goed bekeken. Om een uur of half 12 zijn we toch maar afgetaaid richting Campbell River. Een ritje van ongeveer 250km. Best jammer want deze camping was een van de beste die we hebben gehad. Prima voorzieningen en schitterend gelegen in het bos.
Het was toch weer een andere rit dan anders. Meer loofbomen dan we eerder gezien hebben. Ook reden we meer door het bos in plaats van vergezichten waar we veel bos zagen. Door het bos heen zagen we overigens wel regelmatig een meer of rivier. We gingen met 100km per uur richting de andere camping. Onderweg nog een paar pogingen gedaan om bij een viewpoint, een rest area of een andere picknickplek een bakkie koffie ofzo te nemen, maar de Dirrekies had de tomtom ingesteld, spoog een keer in zijn knuisten en het gas erop. We waren tegen half 3 op de camping. Beetje achterafplekje, maar verder prima te doen. Geen schaduw in de middag maar we zijn blij met de zon die volop aanwezig is. Meteen heeft Dorine het restaurant gereserveerd voor vanavond. Volgens meerdere bronnen de moeite waard. De liefhebbers gingen nog even zwemmen in het zwembadje. Nog even een rondje gelopen richtingen het water en in het zonnetje nog een paar biertjes genomen. Lekker middagje. ’s Avonds lekker gegeten in (beter buiten) het restaurant gegeten. Het koelde echter nog behoorlijk snel af, maar gelukkig ging de wind snel liggen. Je merkt wel dat de Canadezen vroeger gaan eten dan wij. Op het laatst was binnen iedereen weg, alles al in gereedheid voor de dag van morgen en buiten zaten wij nog een groep Duitsers. Geen verlichting buiten dus de laatste happen ging min of meer blind naar binnen. Beetje raar. Maar dat zijn we inmiddels wel gewend. Nog een snel borreltje en slapen maar. Morgen blijven we hier nog een dag. We weten nog niet precies wat we gaan doen. Dick gaat proberen om nog wat te gaan vissen hier in de buurt met Norman en Jurgen.

• 17 Augustus 2015 - 22:40

Gerard:

Vandaag melding ontvangen dat het verslag van dag 23 geplaatst is door famzaal.waarbenjij.nu. Melding van verslag dag 21 en dag 22 hebben wij niet in de mail ontvangen, vandaar ff geen reactie van ons. Er valt door ons overigens weinig te melden, of we moeten het over het weer hebben. Dat is hier momenteel bar slecht. Al 3 dagen regen en nog eens regen, wij vragen ons werkelijk af of dit dan de rede is waarom wij voor dit soort zomer's terugkomen uit Spanje.
    Maar daar gaan we jullie nu niet mee lastigvallen.

Jullie zijn inmiddels begonnen aan de laatste week van deze prachtige reis. Wij hebben erg genoten van jullie verhalen, weer spectaculair verwoord door Reinier. En wat een avontuur is het voor jullie tot nu toe geweest.
    Zoals we lezen zijn jullie nu op Vacouver Island en gelijk maar een stel Bold Eagles gespot. Hopelijk heb je ze een beetje goed kunnen fotograferen Reinier, want dit soort vogels komen jullie niet zo snel tegen in het park Fazanatenkamp.

Wij wensen jullie nog heel veel plezier deze week in Canada en hopen dat er nog een paar smeuige verhalen onze kant op komen.
    Liefs en groetjes uit een nat en kil Nederland.
    Yvonne en Gerard

• 18 Augustus 2015 - 10:06

Diane Zaal:

goedemorgen vanuit een half tot zwaar bewolkt Oostenrijk met tussendoor een flauw zonnetje. Aangenaam genoeg om buiten te ontbijten/kop koffie te drinken. We staan op camping Sonnenberg in Nuziders in het Voralberg te Oostenrijk en hebben vandaag een rustdag gepland. We zijn onderweg naar de kustlijn Genua/Pisa want daar wordt voor de komende tijd zonnig weer voorspeld. We wensen jullie nog een paar fantastische dagen toe met elkaar! Groet Klaas&Diane