Dinsdag 13 augustus 2019 Memphis - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 augustus 2019 Memphis - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 augustus 2019 Memphis - New Orleans

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

14 Augustus 2019 | Verenigde Staten, New Orleans

Die gisteren nog gedachte 500 mijl waren er maar amper 400. Dat scheelt anderhalf uur rijden. We waren voor ons doen al redelijk vroeg onderweg. Kwart voor tien verlieten we het alweer heel erg warme Memphis. Sowieso de moeite waard geweest omdat Graceland toch een hommage is aan een van de grootste muziekanten uit de geschiedenis. Daar zijn we toch maar geweest. Dat Memphis verder geen verpletterende indruk gemaakt heeft doet daar niets aan af. We zijn tijdens de rit naar New Orleans 3 keer gestopt. De eerste keer om te tanken. Wij hebben de RV getroffen met de meeste dorst vergeleken met die van de Schilties. De tank volgegooid voor 92 dollar met 2,09 dollar per gallon. Met die 160 liter kunnen we blijkbaar maximaal 600km rijden. De tweede stop was voor koffie. De I-50 kent veel tankstations waarbij je van te voren alleen niet weet of er een fatsoenlijke gelegenheid is om een bakkie koffie te drinken. Deze keer maar weer eens misgegokt. We konden weliswaar (automaten) koffie krijgen, maar er was geen gelegenheid om even ergens te zitten. Nou goed, we zitten vandaag al genoeg. Genoeg van de slappe bak. Small hadden we, maar dat was voor onze begrippen toch nog behoorlijk veel. De rest weggespoeld en rijden maar weer. In feite 1 rechte weg naar het zuiden. Op een paar plekken na met wat meer (erg hard rijdend) vrachtverkeer, was het een rustige rit. De laatste stop was om een uur of 14 om een broodje te eten. Op een van de borden die voor de afslag staan, stond dat er een Subway was. Konden we in ieder geval nog een sandwich scoren. Nadat we van de snelweg af waren zagen we ook een Walmart. En omdat we toch nog wat boodschappen moesten doen voor de BBQ van vanavond (hahahahaha) hebben we daar ook maar meteen wat te eten gekocht. We moeten de camper schoon inleveren. Potten en pannen heen we niet gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen. Net zomin als het hele sanitair gedeelte. We maken gebruik van de voorzieningen op de campings en houden ook dat deel van de camper schoon en ongebruikt. Op het laatste stuk naar NO werd het steeds meer bewolkt. De laatste 30 mijl rijden we over een verhoogde snelweg dwars door de Mississippi delta. Swamps, water en bossen. Heel apart om daar op 10 a 15 meter hoogte doorheen te rijden. De bewolking ging over in onweer en regen, maar gelukkig reden we er weer uit vlak bij onze eindbestemming, River Ridge een km of 15 van downtown New Orleans. Er gaat een shuttle vanaf de camping. Om 9uur ‘s ochtends heen en om kwart voor 6 ‘s avonds weer terug. Das wel een beetje jammer, maar we gaan toch maar proberen de shuttle van morgen 9 uur te halen. We zijn hier tenslotte maar 1 dag. Tijdens de BBQ sputterde het steeds een beetje, maar later op de avond werd het droog. De temperatuur zal hier niet veel lager zijn dan in Memphis maar de luchtvochtigheid is een stuk lager dus voelt prettiger aan. En... nauwelijks muggen. Wat een verademing.