Donderdag 15 augustus New Orleans - Toomsuba - Reisverslag uit Toomsuba, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Donderdag 15 augustus New Orleans - Toomsuba - Reisverslag uit Toomsuba, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Donderdag 15 augustus New Orleans - Toomsuba

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

16 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Toomsuba

De Meridian KOA camping in Toomsuba lag op 220 mijl van New Orleans. Een all in rit van ongeveer 4,5 uur. De op weg naar New Orleans volgetankte RV was alweer bijna leeg. Al vrij snel ging het lampje branden. We waren dus nog nauwelijks onderweg of we moesten een tankstop inlassen. Je moet dan altijd eerst naar de kassa om een gewenst bedrag te reserveren op de credit card. Vervolgens tanken en dan wordt het werkelijk getankte bedrag van de credit card afgeschreven. 100 Dollar laten reserveren en die ging er volledig in. Ongeveer 40 gallons. Toen we eenmaal uit de Mississippi delta waren, oa via een indrukwekkende lange en hoge brug, kwamen we op de I-59 terecht. Een lange rechte lijn naar het noord oosten. Maar heel weinig plaatsten langs de route en redelijk heuvelachtig. Wanneer je boven op zo’n heuvel rijdt, kun je ver wegkijken. En dan zag je de weg ergens in de verte achter de horizon verdwijnen. Het was ook niet zo druk en inclusief nog een koffie stop onderweg waren we om goed half 3 op de camping. Die ligt een stukje buiten de bewoonde wereld in het bos. Mooie camping met zwembad met een glijbaan. Wanneer je die wilde gebruiken, kostte dat 5 dollar per uur per persoon. Dat kwam er een KOA medewerker de glijbaan aansluiten zodat er een waterstroom ontstond. Je gleed dan via een stuk of 10 bochten naar beneden en kwam uit in een klein opvangbadje. Dan weer naar boven klauteren om weer een keer te gaan. Kirsten, Norman en Jurgen maakten er gebruik van en kregen een officieel armbandje om. We waren de enigen in het zwembad, maar alles gaat hier gierend volgens de regels. Dus die bandjes moesten om. 1 HR stond erop, je zou het maar eens vergeten... De KOA medewerker stond vervolgens het uur op te letten, maar na een half uur hadden ze het wel gezien. Bandjes af, klaar ermee. De hele middag verder bij het zwembad verbleven, bijna tot sluitingstijd 20:00 uur. Het weer is hier heerlijk. De luchtvochtigheid is onder de 40% en dat scheelt nogal. ‘S avonds koelt het af van ruim 30 graden overdag naar 20 graden in de vroege ochtend. Even voor 20uur zijn Norman en Jurgen met de RV van de Schilties vertrokken richting Meridian om een paar pizza’s te scoren. Daarvoor moesten ze nog wel een aardig stukje rijden, maar op een gegeven moment waren ze terug en konden we ons tegoed doen aan de pizza’s. Was alweer een tijdje geleden dat we die gegeten hadden, dus dat was wel weer eens lekker. Rondje beverbende gespeeld, verslag maken, borreltje en onder zeil. Morgen moeten we zelfs nog een uur langer rijden dan vandaag, naar Marietta. Daar hebben we ook de eerste nacht met de camper gestaan. Vanavond ook de transfer geregeld van de inleverplaats van de campers in Temple naar de luchthaven. Einde komt nu toch echt in zicht.

• 16 Augustus 2019 - 19:20

Mama En Pa:

Hay beste fam. Ja inderdaad er was heeel lang geleden een begin maaar nu
    komt het einde inzicht. Jullie hebben een fantastische reis samen gehad en dan zijn
    er altijd de foto-s weer geweldig.
    Vandaag dus ook lekker weer niet zo benauwd meer.
    Jongens goede terug reis, zien elkaar gauw tot later doeggg!

• 17 Augustus 2019 - 11:38

Tae:

Nou weer genoten van de reisverslagen. Thuis maar weer eens bijpraten.
    Goh veel gedaan zeg. Wel goede reis allemaal