20/08 dag 27, Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu 20/08 dag 27, Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

20/08 dag 27, Vancouver

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

21 Augustus 2015 | Canada, Vancouver

Onze laatste (volledige) dag in Canada. Vandaag de RV inleveren, naar het hotel waar we de eerste paar dagen ook geweest zijn en morgenmiddag 16.25uur vertrekken naar Schiphol.
De wekker om 06.40 gezet. Gisteren waren de meeste spullen al opgeruimd en in de tassen gedaan. Omdat je toch nog het eea nodig hebt, blijft er altijd weer meer over om op het laatste moment op te ruimen dan gedacht. Voordat ook nog eens iedereen zijn sanitaire behoeftes gedaan heeft, was het een kwartier later dan gepland dat we de camping afreden. We moesten uiterlijk 8.30 uur bij de haven zijn volgens onze reservering. We reden om 07.45 weg van de camping. Kilometer of 35 te gaan. Volgens de Tomtom 41 minuten reistijd. Paste dus mooi. We konden echter geen vertraging hebben, dus we waren blij dat we zonder oponthoud om 08.25 bij de havenpoort stonden. De ferry vertrok om 9uur en meerde weer aan in Vancouver om 10.45uur. Het was grotendeels bewolkt en niet erg warm.
Met de RV’s langs de plek gereden waar we ze om 11.00 uur moesten afleveren (elk uur meer zou 25 CAD p/RV gaan kosten) en om 11.40 waren we bij het hotel. Alle zooi uitgeladen en de meneer die gaat over de bagage (moest eerst in de opslag omdat we pas ’s middags konden inchecken) zag ons al van verre aankomen. De zweetband ging om zijn voorhoofd en manmoedig sleepte en sjouwde hij alles weer achter slot en grendel.
Dick en ik als een speer weer terug om de RV’s weg te brengen en de late delivery schade zoveel mogelijk te beperken. Het was al 12 uur geweest toe we weer bij het hotel vertrokken. De rest van het reisgezelschap zou een plekje zoeken in het ons inmiddels bekende restaurantenstraatje. De tomtom deed goed werk, want we kwamen uiteindelijk bij de Cruise Canada in de plaats Delta. Maar volgens mij zijn we met een gierende omweg gereden, want we reden helemaal terug in de richting van de ferries. In de verte zag ik volgens mij onze ferry nog liggen toe we weer afbogen richting Delta. Het was intussen al ruim na 13uur. De meneer die zich bij ons meldde toen we de auto’s geparkeerd hadden liep als een speer om de wagens heen, vond alles best, noteerde de km stand en het aantal KM to E. We kregen het formulier mee en moesten ons daarmee in de office melden. Ook daar waren we meteen aan de beurt en een andere meneer tikte de gegevens in en ik moest het formulier ondertekenen waarin bevestigd werd dat ik de borg van 500 CAD volledig teruggestort kreeg. Dat was dus een meevaller want kennelijk geen kosten voor het te late inleveren. Dick kreeg 165 CAD minder terug omdat zijn het aantal KM to E lager was dan toen hij hem afhaalde. Omgerekend naar een voor CC zeer voordelig verbruik en ook nog een verrekenkoers per liter gebaseerd op de tijd dat de olie nog EUR 110 per barrel was, moest hij nog 165 CAD aftikken voor de benzine. Naaimans had ongetwijfeld Canadese voorouders. Er werd nog wel even vriendelijk een taxi gebeld die ons naar de luchthaven zou brengen zodat we daarvandaan met de skytrain naar Vancouver konden. De taxichauffeur was goed bezig. Hij trainde zijn rechtervoetspieren vol continue door alsmaar gas te geven en weer los te laten. Steeds maar door. Het zal buiten rond de 20 graden zijn geweest, maar de man had gewoon de kachel op volle toeren. Dick en ik zaten onderhand weg te drijven achterin. Blij dat we bij de luchthaven uit die gare bak konden stappen. We werden afgezet onderaan bij de trap naar de skytrain en dat ding rijdt steeds heen en weer, dus we hoefden niet lang te wachten. Eenmaal terug op bekend terrein, was het zoeken geblazen naar de anderen. Die hadden al wat gegeten en gedronken en zaten op een bankje te wachten op onze komst. Het was ondertussen al iets van 15uur en wij hadden nog niets gegeten na het ontbijt vanochtend vroeg. Dus met zijn allen weer terug naar het restaurant waar de anderen net vandaan kwamen en Dick en ik namen een heerlijke welverdiende pizza. Daarna gingen we terug naar het hotel.
Inchecken, alle bagage weer uit de opslag gehaald om te sorteren voor de dag van morgen en de terugreis.
Om 17.45 beneden in de lobby verzamelen, want er moest weer gegeten worden. Ik zat zelf nog vol van de pizza, maar goed. We kwamen uit bij het restaurant waar we in de eerste dagen ook al geweest waren en de eigenaar kwam ons al grijnzend tegemoet. Wie zou dit bonte gezelschap ook niet herkennen? Ik nam een lekkere risotto en Dick nam ongegeneerd een steak van heb ik me jou daar alsof hij net daarvoor niet een enorme pizza weggewerkt had.
De avond traditioneel afgesloten in de zeer populaire pub naast het hotel. Om 12 uur taaiden we af richting kamer en iedereen onder de wol, behalve Hannes want die kan weer tot in de late uurtjes het verslag gaan dichten. Geen probleem, hoor. Dit is het laatste verslag van Canadese bodem. Het was mij een genoegen om te doen en hopelijk kunnen we in de toekomst nog eens teruglezend en naar de foto’s en filmpjes kijkend deze mooie vakantie nog eens herbeleven.

• 21 Augustus 2015 - 09:56

Ron En Ellen:

We hebben genoten van alle verhalen. En natuurlijk weer genoten van Diesel en het huis.
    Een hele goede terugreis en tot zaterdag!

Groetjes Ron en Ellen

• 21 Augustus 2015 - 09:59

T. Gaasbeek:

Rein,, ik vond het weer helemaal geweldig, die verhalen van jou. ben wel benieuwd naar het fotoboek en naar de stand van de weegschaal als je er op gaat staan.
    Allemaal goeie reis gewenst,

Tae

• 21 Augustus 2015 - 12:15

Ada:

Dank voor het vele leesplezier! Was weer als vanouds genieten. Allemaal goede reis terug!
    Ada

• 21 Augustus 2015 - 14:05

Miny:

Reinier en medereizigers,

We sluiten ons volledig bij ADA aan, hebben onwijs genoten van je berichten. Mocht je al niet in goede stemming zijn opgestaan, dan sloeg dit bij het lezen van jouw berichten onmiddellijk om.
    Voorspoedige terugreis en groetjes aan allemaal.

Miny.

• 21 Augustus 2015 - 19:51

Ingrid Rebel:

Dank voor de geweldige verhalen en een kijkje in de fantastische reis!
    Fijne terugvlucht!!

• 21 Augustus 2015 - 19:59

Fam, Zaal :

De laatste verslagen met heel veel plezier gelezen,
    Jammer dat het afgelopen is. Maar natuurlijk blij jullie nu gauw weer te zien.
    We kunnen alles nog wel eens een keer nalezen Pa heeft het allemaal gekopieerd dus dat is harststikke leuk.
    Rest ons nu jullie een hele goede terug reis te wensen en dan gauw even bellen en zien
    Wij hebben de camping in Kockengen besproken van zaterdag 22 tot 29 augustus
    En hopen jullie dan gauw te zien, een lieve groet van papa en mama opa en oma doei,,,,,,

• 21 Augustus 2015 - 22:57

Yvonne:

Bedankt voor alle prachtige verhalen, dat moet wel een heel mooi fotoboek gaan worden Reinier! Wij zijn benieuwd! Goede terugvlucht toegewenst en tot gauw! Groetjes van ons twee.