Poort naar Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Poort naar Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Poort naar Grand Canyon

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

02 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Uit jullie reacties maken we op dat jullie het leuk vinden ons via de virtuele snelweg te volgen. Op onze beurt vinden wij het ook erg leuk te kijken of er nog reacties zijn. Beetje een strijd met de familie Schilt en dat gaat dan van: Wooooeeeeaaaahhhh!!! Wij hebben 5 reacties!! Naar: Ha!! Dat zal wel, maar die van ons zijn een stuk langer!!! Dus Ries, Angelique en Juul; leuk dat jullie ook hebben laten weten de verhaaltjes te lezen.

Vandaag het ritje naar Williams, de poort naar de Grand Canyon. We hadden maar een dikke 200km af te leggen, dus we vertrokken vanochtend pas na 10’en. Eerst genoten we nog van de ontbijtservice van de camping. Volwassenen $3 en kinderen tot 10 jaar $1,50. Geen geld, naar wij dachten. Dat dachten ze op de camping ook, dus het ontbijt bleef beperkt tot een stukje wafel, een kledder eggs en een paar stukken spek. Oh ja en een bak koffie. Het duurde niet lang of een aantal zat alweer wat glazig boven het inmiddels lege plastic bordje te kijken. Dorine vroeg voor de zekerheid nog even na of (the good, the bad and) the hungry nog een keer mochten langskomen. Dat mocht en dat hebben ze geweten, de belangstelling van de andere campinggasten was niet zo heel groot en dat was maar goed ook. Met redelijk gevulde magen kon de reis beginnen.
Na een kleine 100km op de snelweg afgelegd te hebben, namen we de binnendoor route via Sedona. Dat ligt in een gebied wat Red Rock National Park wordt genoemd. Wanneer je er doorheen rijdt, weet je waarom: bergen die gemaakt lijken te zijn van gravel. De les van Paulus de Boskabouter vergeten we niet snel, want we gaan met 70 mile per uur langs de mooiste ‘points of interest’. Niet stoppen, even het raampje opendraaien, de digitale spiegelreflex erdoorheen steken en klikken maar!. Zodat we later kunnen zeggen, Kijk eens waar wij allemaal geweest zijn! Omdat de innerlijke mens het ontbijt al snel had verteerd, toch maar een parkeerplek opgezocht om een broodje te eten. We waren ondertussen in een bergachtig landschap verzeild geraakt (had wel wat weg van de omgeving van de Fernpas) en onder de bomen was het heerlijk toeven, na de toch wel erg warme dagen in de Black Canyon. Maar niet nadat ik me er hoogstpersoonlijk van vergewist had dat we geen pas nodig hadden om de RV te parkeren, anders blijf je ze toch in de gaten houden; die deputies.
Een poosje later vervolgende we onze weg naar de camping in Williams. Eenmaal uit de bergen hebben we weer een stuk snelweg genomen. Opvallend is dat je tijdens elke verplaatsing weer in een andere wereld terecht komt. Nu reden we dus via de woestijn, door berglandschap en richting Williams is het weer meer glooiend en groener. De temperatuur is ook meteen een stuk aangenamer. Een graadje of 32 en nu (’s avonds 20.30uur) al weer gedaald naar 24 graden. Effe bijkomen. We zitten overigens op een andere camping dan gepland. Aangekomen op de geboekte camping, bleek o.a. het zwembad afgefikt. De beheerder wees ons op ook een KOA camping die we even eerder waren gepasseerd. Hij heeft even voor ons gebeld en er was nog plek. De aanbetaling wordt weer op de creditcard bijgeschreven. Zei die. Ben benieuwd. De camping waar we nu staan, is veel groter, ligt meer beschut tussen de bomen en heeft idd een zwembad. Overdekt. Met chloor en een 1:1 verhouding met water, zo lijkt het. Dus dat is niet echt geweldig, maar we zijn hier toch niet om in onze speedo pakken wereldrecords te zwemmen, dus daar komen we ook wel uit. Wat ze hier ook hebben zijn wasmachines. Best handig wanneer je er achter komt waar die toch wat ranzige lucht in de camper vandaan komt. We hebben al een tijdje de afvoertank niet geleegd. Vrijwel elke plaats heeft een afvoerpunt waar je een slang op aan kunt sluiten. Aangezien we maar een kort slangetje hebben en het putje soms wat verder weg ligt…. “dat doen we de volgende keer wel”. Tuurlijk. Je kunt ook te lang wachten. Dan komt het namelijk via de afvoer van de douchecabine terug. En als die alleen in gebruik is om vuile was in kwijt te kunnen, laten de gevolgen zich raden. 1: Samen met Sabrina de halve camping rond gereden naar een lege plek mét afvoer; gelukkig waren er nog een paar mensen op de Canyon en hebben wij snel van hun plaats gebruik gemaakt om e.e.a. te lozen; bleek tot overmaat van ramp die slang ook nog eens op meerdere plekken lek te zijn; hmmmm; slang weer opbregen in het daarvoor bestemde vak en wegwezen naar onze eigen plek. 2: Ik zit nu in het donker, maar anders had ik tegen een waslijn vol met (inmiddels schone, dat wel) was aan zitten te kijken. We zitten als Berkhouwer alias de-baas-zelf op plek 1, dus de was hangt vol in het zicht van de komende en gaande gasten. Verder is het ook hier gortdroog en stuift het als een gek wanneer er weer zo’n giga camper voorbij komt. Beetje wind erbij en we kunnen morgen weer naar de tobbe. Ach ja, je maakt wat mee in de States.
Morgen naar de Canyon. U hoort nog van ons. En Gerard; je voelde hm al een beetje aankomen bij het laatste gedeelte: We gaan deze keer voor Dust in the wind

We hebben hier weer wat meer internetmogelijkheden en Sabrina heeft weer wat nieuwe foto’s geplaatst. Soms lijken ze wat vervormd, maar dan moet je op het kleine fotootje beneden op het scherm een keer extra klikken. Misschien een leuk idee: We kunnen maximaal 10 foto’s plaatsen. Wanneer je in je reactie aangeeft welke foto we de volgende keer moeten vervangen, blijft er een top 10 over. Benieuwd welke dat zullen zijn.

I close my eyes
Only for a moment, then the momen't gone
All my dreams
Pass before my eyes, a curiosity
Dust in the wind
All they are is dust in the wind Same old song
Just a drop of water in an endless sea
All we do
Crumbles to the ground, though we refuse to see
Dust in the wind
All we are is dust in the wind, ohh Now, don't hang on
Nothing lasts forever but the earth and sky
It slips away
And all your money won't another minute buy
Dust in the wind

Familie Pape: Hoe gaat het daar? Bevalt het in ons huisje? Luistert mr. Diesel al wat beter? Hoop het wel! Igor en Diesel alweer helemaal aan elkaar gewend? Groetjes aan iedereen!

• 02 Augustus 2009 - 09:43

Diane:

Gelukt, vandaag ben ik de eerste. Ik kan me gezien het weer hier niet zoveel bij de hitte die jullie beschrijven voorstellen. Een overdekt zwembad zal hier een uitkomst zijn. Leuke foto's. Ik zal zeggen 1 bewaren waar jullie met zijn allen op staan en de rest gaandeweg vervangen. Liefs van ons

• 02 Augustus 2009 - 11:25

Pa,opa.:

Geweldig goed idee om een strijd aan te gaan voor de meeste reacties.
    kom op familie Zaal, Hondebrink,Vrieswijk, buren, vrienden en aanhang e.d.
    Dat wij genieten van jullie verslagen is genoegzaam bekend, herhaal ik dus maar niet meer.
    Voor jullie verdere reis heb ik nog wel enige tips, hier komen deze.
    Voor de was, doe de gewone was, wat is dan ongewone was?, in een zwarte vuilniszak en voeg een flinke emmer koud water en zeeppoeder toe, in de zon en schudden en de was is schoon, makkelijk hé.
    W.C., Doe een pendaalemmerzak in de toiletemmer en daarin de behoefte, dichtknoppen en in de afvalemmer langs de weg. Geen verstoppingen meer, goed of niet.Misschien een volgende keer meer tips.Ik zal nu maar voor het verzenden het gemaakte verslag nalezen, zodat er geen onduidelijkheden instaan.
    Fijne reis verder en tot het volgende bericht.
    Oh ja, foto's weggooien.
    dat doe je toch niet, ouderwets mag toch.
    Maar pa het gaat om tien foto's.Oh dan met het idee van Diane eens.Groetjes van pa, c.q.opa.
    NB. De was natuurlijk wel spoelen.

• 02 Augustus 2009 - 11:41

Gerard En Yvonne:

Weer zo'n juweeltje van een verhaal, je moet het gaan bundelen als jullie thuis zijn, er is vast een markt voor. Ik weet zeker dat je er meer mee zal verdienen dan met die gekke aandelen, want daarmee verdwijnt je geld inderdaad als "Dust In The Wind". Jullie reisverhalen geven toch weer een heel andere wending aan mijn muzikale leven. Tot op heden is het voor mij "Not Done" om binnen mijn bandje te zingen, mijn muzikale vrienden vinden dat ik nog minder zangkwaliteiten heb dan de Bard uit Asterix en Obelix. Je begrijpt het al: ik ben het daar beslist niet mee eens en nu voorzien jullie mij van een repertoir wat op mijn lijf is geschreven. Dus wat gaat deze pensionado doen: OP DE SOLOTOUR. Jullie zorgen voor teksten en indien mogelijk ook een paar contracten daar in THE WEST en over 21 dagen draaien we de rollen om, ik verzorg de reis- en tourverslagen vanuit USA en jullie zorgen voor de nodige recenties vanuit het kille Nederland. Ik hoor jullie al denken zo van: "Desperado, why don't you come to your senses". Maar voor het dan zover is hopen wij de komende 21 dagen nog volop te kunnen genieten van jullie soms onnavolgbaar prachtige reisverhalen. Geniet en de groeten van ons aan iedereen. Gerard en Yvonne

• 02 Augustus 2009 - 11:44

Familie Pape:

Leuk om iedere keer weer de verslagen te lezen,(met veel humor geschreven). we kijken iedere dag of er weer verslagen of nieuwe foto's staan. hier gaat alles goed, we vinden het weer heerlijk in jullie huis, alhoewel we vandaag niet van de tuin kunnen genieten omdat het al bijna de hele dag regent.
    met Diesel en Igor gaat het erg goed. ik heb het idee dat Diesel het nog leuker vind dan vorig jaar. hij is nu meestal degen die aan het uitdagen is om maar weer te gaan stoeien. ze liggen nu ook weer heel gebroederlijk naast elkaar te slapen. gisteren lekker met ze naar de kleine plas geweest, dus groot feest.
    nou veel plezier weer verder en een knuffel van Diesel.

• 02 Augustus 2009 - 12:43

Richard:

Hoi Luitjes,

Gisteren avond de film "ONCE UPON A TIME IN THE WEST" zitten te kijken. Ik kan me vergissen maar volgens mijn zag ik jullie camper, of was het toch de postkoets. Het geeft in ieder geval wel het gevoel onder welke omstandigheden jullie vakantie hebben in de States.

Foto opdracht: gaarne een foto van een Roadrunner

Groeten van Richard

• 02 Augustus 2009 - 16:40

Klaas:

Natuurlijk weer de laatste die reageert maar beter laat dan nooit.
    Lekker gebekt verhaal, wat ik mis zijn de verslagen van de contacten met de oorspronkelijke Amerikaanse bevolking. Het blijft een beetje beperkt tot de "basic" Nederlandse angst verhalen over politie. Maar je zult dagelijks toch zo je contacten hebben met gewone Amerikanen in winkels, vakantieatracties, bij tanksstations of op de diverse campings? Toch?
    Wat zijn dat voor mensen hoe reageren ze op zo'n grote groep Nederlanders op welke manier beleven zij vakantie enz.....
    Het lijkt me leuk wanneer je op de inmiddels van jou bekende wijze deze inheemsen eens beschrijft.
    Hier breekt inmiddels een waterig zonnetje door (18.30 uur op zondagavond) en we gaan zo de samenvattingen van de eerste competitieronde aanschouwen. De eerste verrassingen zijn reeds bekend.
    Groet Klaas

PS de goed bedoelde tips van George zijn deels net zo ransig als de lucht uit jullie douche putje. Dat van die plastic zak heb ik ooit eens uitgeprobeert (ik woonde toen net op kamers en had geen wasmachine maar wel enkele vrienden met originele ideen) maar daar werd je niet vrolijk van. Niet doen dus.

• 02 Augustus 2009 - 18:04

PSV VVV 3-3
    Tevreden, doei.

• 02 Augustus 2009 - 18:13

Mamma:

nog even mijn reactie op de foto,s allemaal enig maar toch bewaren waar jullie allemaal op staan en die waar sabrina en jurgen opstaan okidoki dag