Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Santa Barbara

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

20 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Santa Barbara

De laatste camping ligt in Santa Batbara, ongeveer 100 mile voor LA. De DickieDick kende echter het adres van de camping niet en liet ons stoppen in de middle of nowhere, meer dan 40 km van Santa Barbara vandaan. Geprobeerd te bellen met de camping maar we stonden ergens waar we geen bereik hadden. Na nog wat dimdammen besloten we verder te rijden. Even later had de koelkast van Dick wel bereik en gingen we weer van de snelweg af. Bellen met de camping (El Capitan Ocean Mesa) en het bleek dat we één afslag verder moesten zijn. Een hoge pet hadden we er niet van op, zo vlak langs de snelweg, geen dorp, laat staan stad in de buurt te bekennen. Schijn bedroog, want we kwamen terecht op de mooiste camping die we bezocht hebben op onze reis. Supermooie camping met ruime plekken en perfect sanitair. ’s Middags bij het zwembad gehangen,’s avonds wat gegeten bij de biologisch verantwoorde camping market. Erg lekker. Geen winkel in de buurt hier, bijna alles opgemaakt, dus vanavond maar wéér gezond doen. Op elke camping, in het bos of op de open vlakte, heeft elke plek een BBQ/vuurplaats. Zo ook hier. In de campingwinkels kun je dan waaibomenhout kopen; 6 à 7 stuks voor een $ of 7.
De volgende dag (vandaag, donderdag 20 augustus) staat in het teken van de grote schoonmaak. Morgen moeten we de camper inleveren zoals we hem meegenomen hebben. Het is dan nog wel ruim 200km rijden. We doen dat via het hotel waar de laatste nacht doorbrengen. Daar laden we de tassen en de rest van het gezelschap uit en rijden Dick en ik verder naar de campercompany om de RV in te leveren en te zien dat we de $500 borg terugkrijgen. We moeten er uiterlijk 11.00uur zijn; op tijd uit de veren morgen.
Morgen in het hotel hebben we geen internet meer, dus dit zal het laatste verslag zijn uit de States. Zondag, na thuiskomst (we landen om 13.35 uur met vluchtnummer AB3531 op het vliegveld van Düsseldorf) gaan we het reisverslag sluiten en kunnen ook jullie allemaal weer overgaan tot de orde van de dag.

• 21 Augustus 2009 - 09:40

Gerard En Yvonne:

"Ik krijg zo'n vreemd gevoel van binnen", nu ik dit verhaal zit te lezen.
    Reinier ik citeer je eventjes als het mag: "Morgen in het hotel hebben we geen internet meer, dus dit zal het laatste verslag zijn uit de States. En: "zondag, na thuiskomst gaan we het reisverslag sluiten en kunnen ook jullie allemaal weer overgaan tot de orde van de dag".
    - Dus 's morgens niet meer je pc opstarten met "famzaaldotwaarbenjijdotnu"?
    - Moeten we dan weer die duffe en grijze verhalen uit één of ander dagblad gaan lezen?
    - Moeten we elkaar nog verder de kredietcrisis in lullen?
    - Moeten we dan maar over "het weer" gaan mekkeren?
    - Of zoals Reinier het zo mooi omschrijft, moeten we weer overgaan tot de orde van de dag?
    NO WAY!!
    Vanaf nu gaan we genieten van elke dag, met nieuwe uitdagingen en nieuwe mogelijkheden. Wij gaan genieten van het leven zoals wij van jullie en jullie verhalen hebben kunnen genieten in de afgelopen vier weken.
    Reinier, Dorine, Sabrine en Jurgen wij wensen jullie en behouden thuisreis en wij willen jullie bedanken voor het feit dat wij op een oh zo mooie en soms onnavolgbare wijze mee mochten liften tijdens deze vakantie.

Nu wordt "famzaaldotwaarbenjijdotnu" gesloten? Lieve famzaal, ik mag toch wensen, en vele met mij, dat dit niet het geval zal zijn. Hopelijk kunnen wij nog lang genieten van alle verhalen en reacties die er op deze site zijn geplaatst.
    Het zal wel even wennen zijn om weer in het andere ritme te komen, dat wel, maar overgaan tot de orde van de dag zal na deze vier weken met al zijn belevenissen niet meer lukken.
    Dan mag de vakantie over zijn, wat blijft zijn de mooie herinneringen en de vele foto's. Sommige van jullie trouwe lezertjes zullen er nog vaak over dromen. Neem van mij aan dat die dromen geen bedrog zijn, want wij allen waren echt bij de famzaal in "The USA" aanwezig en hebben jullie vakantie als "de onze" ervaren.
    Bedankt voor deze prachtige lift.
    Gerard en Yvonne

All the leaves are brown
    And the sky is grey
    California dreamin'
    On such a winter's day

I stopped into a church
    I passed along the way
    You know, I got down on my knees
    And I pretend to pray
    Oh, the preacher likes the cold
    He knows I'm gonna stay
    Oh, California dreamin'
    On such a winter's day

• 21 Augustus 2009 - 09:56

Miny:

Hallo allemaal,
    Tja zo komt aan alles een einde, helaas.Nog even poetsen, afrekenen en dan hup het vliegtuig
    in. Hoewel we de reisverslagen zeker zullen missen. We wensen jullie allen een goede vlucht terug en we zien elkaar ofwel in Maarssen,NL of MP.
    Groetjes Miny&Bertus.

• 21 Augustus 2009 - 16:40

Peter / Marian:

Nog 1 keer een mail naar de USA.

Wij wensen jullie een hele goeie terugreis.
    En bedankt voor de boeiende reisverslagen want dat waren ze.
    We zijn benieuwd naar de verhalen en de foto`s.

groetjes peter en marian.