Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

06 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het is hier pas 8uur ’s ochtends, maar toch even snel een verslag schrijven voor we LAS VEGAS gaan bekijken! Dinsdag zijn we van Williams naar Kingman gereden. Onderweg stuk over de route 66 gereden, maarliefst 3 motoren gezien. Ook hebben we maar één dorpje gezien dat er wel gezellig uitzag. Dat stukje route 66 viel ons een beetje tegen!
Toen we op de camping in Kingman aangekomen waren, die er overigens erg netjes uitzag, hebben we niet veel meer gedaan. Het was 42 graden, dus lekker om aan het zwembad te zitten, en dat hebben we dus ook gedaan. ’s Avonds pasta gegeten en daarna een ijsje gehaald op de camping.

Gister, woensdag, zijn we naar Las Vegas gereden! Konden de route kiezen over de highway, dan zouden we er in 2 uurtjes geweest zijn, maar toch gekozen voor de ‘toeristische route’. Hier gingen we nog een stukje over de route 66 en kwamen langs een oud dorpje genaamd Oatman, in de Zwarte Bergen van Arizona. We kwamen vandaag op een veel leuker stukje route 66, veel motoren gezien en een leuk ritje door de bergen. Toen dus gestopt bij Oatman, een typisch western-dorpje waar de ezels nog gewoon rondliepen. Een paar winkeltjes gekeken en daarna nog even wat gedronken in een restaurantje. Rond half twee gingen we een broodje eten bij een benzinestation, maar het was zo onnoemelijk warm dat we binnen de broodjes gesmeerd en opgegeten hebben. 45 Graden, net alsof je de hele tijd een grote föhn op je hebt staan. Dus snel verder richting Vegas. Maar dat lukte niet helemaal zonder horten en stoten. Onze RV deed het niet meer. Het gas geven lukte niet meer en langzaam kwamen we tot stilstand. Stilstaan op een lange, verlaten highway midden in de woestijn bij 45 graden boven nul. Net zo’n weg waar je echt niet stil wilt staan! Eventjes later weer proberen. Ja, het lukte! Maar ook toen sloeg de motor andermaal af. Ellendig ding! Wat te doen? Assistentie bellen? Nog maar eens proberen. We rijden weer. Voor hoelang? Daarna ging het gelukkig goed. Eerst maar weer tanken en McFlurry eten bij de McDonalds. Alweer moesten we wachten; Schilt was de RV-sleutels kwijt geraakt! Na een tijd zoeken eindelijk gevonden en door naar Vegas. Van afstand zagen we Las Vegas al liggen! Uiteindelijk hebben we met alles erbij er 9 uur over gedaan. Op de camping gingen de jongens en Kirsten even zwemmen en daarna zijn we naar hotel Circus Circus geweest om daar wat te eten. Al die lichtjes, hoge gebouwen, casino’s, echt geweldig! Circus Circus is (net zoals volgens mij alle andere hotels hier in LV) MEGA groot, Het is een heel groot casino, winkelcentrum, pretpark en hotel in één. Heerlijk gegeten in één van de restaurants en daarna door naar het ‘pretpark’. Daar rondgelopen tot twaalf uur en daarna terug naar de camping. Allemaal Marriete gefeliciteerd, is 46 geworden en daarna gaan slapen.

How I wish that there were more
Than the twenty-four hours in the day
'Cause even if there were forty more
I wouldn't sleep a minute away
Oh, there's black jack and poker and the roulette wheel
A fortune won and lost on every deal
All you need's a strong heart and a nerve of steel
Viva Las Vegas, Viva Las Vegas

Viva Las Vegas with you neon flashin'
And your one armbandits crashin'
All those hopes down the drain
Viva Las Vegas turnin' day into nighttime
Turnin' night into daytime
If you see it once
You'll never be the same again

• 06 Augustus 2009 - 17:29

Pa:

Hallo luitjes.
    Jullie reisverslag een dag gemist, ons dagelijks reis door Amerika bevalt ons uitstekend, behoort geheel tot het dagelijks menue, waar wij met belangsteling naar uitkijken.
    De inwoners van
    Oatman, vonden het zeker ook leuk dat jullie met twee RV's kwamen, want die dachten hé nog meer ezels, leuk, ja dat was een inkopper mocht niet gemist worden.
    Fijn dat jullie toch iedere keer alles terugvinden en dat de RV weer aanpakte, oorzaak niet bekend, als hij het maar weer doet, natuurlijk Reinier met jouw technisch inzicht komt het allemaal weer goed, houden zo.
    Einde van mijn bijdrage het is hier gelukkig nog één dag echt zomers, dus ga ik nu om 20.30 uur nog even tennissen.
    Morgen zien wij wel weer, groetjes van ons aan jullie allemaal en een prettige voortzetting.

• 06 Augustus 2009 - 17:53

Ingrid:

tssss tsjongejonge zeg...
    45 graden??? Das best wel warm! Enneh celsius neem ik aan ;)??
    Ook hier is t warm maar je hebt altijd baas boven baas natuurlijk haha.
    Is Oatman echt zo'n dorpje uit een Western film?? jaja met ezels ipv paarden dan.
    Fijn dat de RV het toch weer ging doen, en hopen dat ie t blijft doen dan ook he.Viva las Vegas!
    groetjes en liefs ing
    ps. waarom zwarte bergen van Arizona? Verschroeid door de hitte??

• 06 Augustus 2009 - 18:14

Diane En Reinier:

pa en/of ma zijn wel heel erg snel met reageren. Je zou bijna denken dat ze het nog leuk gaan vinden dat computeren.
    Maar goed het gaat om jullie. Die hitte is dat niet slopend? Houden jullie de hand op de knip daar in Vegas? Heel veel vliegplezier straks. Tot een andere keer. Liefs vanuit Nieuwleusen.

• 07 Augustus 2009 - 12:07

Jos En Wilma:

Ook jij kan je aanmelden voor het schrijven van leuke stukjes. Zit zeker in de genen. Zo vader zo dochter.
    Jullie hebben het warm, maar hier is het ook niet verkeerd.
    Jos staat op de steiger te schilderen maar moest gisteren toch stoppen wegens oververhitting.
    Mar we genieten wel avan jullie verhalen en als straks alle foto's te zien zijn krijg je nog een veel beter beeld van jullie reis.
    Ga maar lekker feestbeesten in LV en waag er een klein gokje wie weet Sabrina ( oei nog geen 18, jammer).
    liefs Wilma