Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Santa Cruz

Door: Reinier

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

17 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Santa Cruz

De laatste week is ingegaan. We trekken langs de kust naar beneden terug naar Los Angeles. Nog 3 campings te gaan. 10 down , 3 to go. Volgende week zondag zijn we alweer thuis. Ineens gaat het erg snel.
We hadden vandaag geen haast en gingen pas tegen 11.00uur van de camping in Petaluma. Zelfs Dorine, die normaal al om 07.00uur opstaat, was pas over half negen wakker. Paar volle dagen San Fransisco hakken er in. Wassen, aankleden, eten en vertrekken. Even over het eten. ’s Avonds gaat het best. Je kunt hier vrijwel alles krijgen wat we in Nederland ook kennen. Gemakshalve eten we met regelmaat rijst met iets erbij of pasta of we BBQ’n. Op de meeste campings staan die dingen er gewoon voor algemeen gebruik. Wanneer we in een stad zijn, lunchen we tussen de middag iets uitgebreider en eten dan ’s avonds op de camping bijvoorbeeld een paar hot dogs. Daarvoor kopen we kant en klare hotdog broodjes in de winkel. Bijna al het andere brood wat we hier kunnen krijgen, is namelijk langzamerhand niet meer te kanen. Alleen Dorine vindt het ‘100% weat’ nog wel te doen. Die lucht alleen al! En dat witbrood is meestal totaal uitgedroogd. We hebben dan ook nog nergens een warme bakker of zoiets gezien. Die zijn hier, lijkt het, helemaal uit het straatbeeld verdwenen (als ze er al ooit zijn geweest) en brood koopt men hier in de supermarkt of bij de Shellshop. Vanochtend hebben de kinderen nog 2 oven-croissanten (zo groot dat je ze geen croissantjes meer kunt noemen) van een paar ons per stuk geprobeerd.
Net op weg, eerst maar weer tanken. Wederom had de RV voor zo’n $125 geslurpt. Gezien de kilometerstand zullen we vandaag onze ingekochte maximale aantal miles overschrijden. We hadden 2500 miles ingekocht en zullen hier – zoals het nu lijkt – met een stuk of 500 overheen gaan. Aan de finish per mile af te rekenen graag.

De rit vandaag ging maar over iets meer dan 200km. Ongeveer 14.00 uur vanmiddag waren dan ook al ter plekke. Met één RV boodschappen gedaan in Watsonville. Een latino plaatsje met latino winkels. Na enig rondvragen belandden we in een Mexicaanse supermarkt. Totaal andere sfeer. Zuid-Amerikaanse muziek, nauwelijks blanke klanten. Bij binnenkomst liep je meteen langs een toonbank waar je kant en klare maaltijden mee kon nemen. Een paar verschillende soorten vlees, rijst, mie, loempia-achtige dingen, noem maar op. Zag er erg lekker uit en we hebben één bak ($5) meegenomen. Rijst met groenten en plakjes rundvlees met paprika’s en tomaten. Gezellige winkel. Voor het eerst hebben we met ons vertrek rekening gehouden bij het inkopen. Niet meer teveel van dit, niet meer teveel van dat. Op de camping hier werden we nog door een Franse mevrouw aangesproken die met haar dochter kwam vragen of we nog wat boodschappen van hun wilden hebben. Ze gingen vanavond weg en waren de camper aan het opruimen. Op de picknick tafel hadden ze al hun overblijfselen uitgestald. Bier, sterke drank, frisdrank, rijst, ingeblikte vis, popcorn, BBQ sauce. Alles konden de Schilties gebruiken. Ze moesten 2 keer lopen. Wij kopen morgen wel weer wat in de supermarkt. De meegenomen Mexicaanse maaltijd was erg lekker, hadden we eigenlijk meer van moeten meenemen. Iets voor de volgende keer. We hebben buiten gegeten, dat ging nog net. Hoe dichter we vanmiddag bij Santa Cruz kwamen, hoe bewolkter het werd. En hoe kouder. Begin van de avond was het al afgekoeld naar iets meer dan 14 graden. Overhemd-Dick heeft zelfs al een damesjack met capuchon gekocht in het kampwinkeltje. Het was unisex, hadden ze gezegd. Mooi dat de rits aan de ‘verkeerde’ kant dicht moet. Op de achterkant staat Beach Bum. Echt stoer dus. Morgen Santa Cruz verkennen.

Het internetgebruik valt over het geheel genomen toch eigenlijk tegen. Werkt heel vaak niet. Nu ook weer niet. Best balen, want je zit de tekst in mekaar te prutsen en dan kun je het niet plaatsen. Van het actualiseren van de foto’s komt zo ook niet veel terecht. Is ook best een gedoe elke keer. Gelukkig hadden we vanmiddag heel even verbinding en konden het verslag van de 2e dag van SF plaatsen. Morgen maar weer proberen.

• 19 Augustus 2009 - 12:06

Gerard En Yvonne:

Zo, SF achter jullie gelaten en op naar LA. Goed verhaal is het weer geworden, eten, reizen, boodschappen doen, BBQen en veel heel veel miles maken. Ja Dorine vindt het "weat" nog wel te doen. Ooit speelde ik een versje "She likes weeds" maar ik ga ervan uit dat jij het echt over "weat" hebt en niet over "weed". Als dat wel het geval is zou dit wel eens een heel lange vakantie in de USA kunnen worden voor jullie.

En dan een mijltje meer of minder, ach Reinier wat maakt het op het geheel uit: mag het iets meer zijn, is een bekende kreet hier in de winkels dus: "For A few Dollars More" kom je dan ook wel ergens. Overigens ken ik wel een aantal mensen die met deze titel de pocket aardig hebben gevuld met de nodige dollars. Dus Reinier, je mag van mij deze titel gebruiken voor je vakantie-film en jouw reisverhalen. Uitgeven die handel en ik weet zeker dat je binnen "no-time" aan een mega-oplage zit. Zo zie je maar - sponsering en nog eens sponsering - dat is waar wij mee bezig zijn voor jullie.

En nu dan Santa Cruz: ook weer zo'n bekende plaats in Southern California, waar het blijkbaar dus wel kan regenen. Dit zal ik Good Old Uncle Albert nog eens onder zijn vette neus wrijven.

Als afsluiter dit maal een oudje van J.J. Cale, je weet wel, die gast met al die cocaine in zijn brain.

Oo-wee how did I lose
    Talkin' about a night in Santa Cruz
    Well I came to coast from L.A.
    Just to give a little music to boo me away
    Hey J.J. can you play Cocaine
    Do After Midnight it's all the same
    Oo-wee how did I lose
    Talkin' about a night in Santa Cruz

Geniet en hou het bij "100% weat" daar in Santa Cruz, en als dat niet te pruimen is neem dan nog maar eens een "hete hond", maar niet die van André want die kon je wel eens behoorlijk heet door de keel gaan gieren.

Mijn hond dat is een Keeshond
    Hij is een soort van James Bond
    De teefies staan in rijen
    Om met hem te mogen vrijen
    Hij heet eigenlijk Kees, m'n hond
    Maar loopt hier in de buurt rond
    als 'De Hotdog'

Ja de 'Hotdog' is weer op pad
    Alle vrouwtjes gaan voor hem plat
    Want met z'n charme maakt 'ie ieder teefie gek
    Hij is, zeg maar, voor 't honderas de Julio Iglesias
    Hij kan alleen niet zingen, maar da's geen gebrek
    De 'Hotdog' !!

Nou luitjes de groetjes daar aan een ieder en bedankt weer voor je mooie verhalen. Gerard en Yvonne