Woensdag 7 augustus 2019 Marietta naar Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Woensdag 7 augustus 2019 Marietta naar Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Woensdag 7 augustus 2019 Marietta naar Nashville

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

08 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Nashville

Reisdag. Vanochtend vertrokken om half twaalf. Zo’n reisdag als die van gisteren zorgde in ieder geval voor een een wat langere nacht. We hadden 241 mijl voor de boeg. Het navigatiesysteem was inmiddels in de lucht en i.p.v. dat wij eens een keer achter de Schilties aan konden rijden, kwam Dick parmantig met dat ding inclusief snoer en stekker aangelopen. Hier hebbie’t en succes. Prima dingetje verder overigens. Waarschijnlijk al eerder gebruikt want toen Jurgen het adres van de camping intikte, kwam het systeem zelf ook al met een aantal ingevoerde adressen. Mensen die het apparaat gekocht hebben en binnen 14 dagen weer teruggebracht hebben. Hahahaha. Na anderhalf uur rijden eraf voor een bakkie en een stuk appeltaart nog ter ere van Mariëtte’s verjaardag. Smaakte heerlijk en vooral Kirsten genoot er van. In een campingstoeltje midden op een oarkeerplaats in de bloedhitte tussen enorme vrachtwagencombinaties. Helemaal goed. Een km of 100 voor Nashville voor de zekerheid de tank volgegooid. Dat is trouwens nog wel een meevaller, want benzine kost minder dan 0,60 eurocent per liter. De weg er naar toe was eigenlijk vanaf Atlanta heel erg druk. Vooral veel vrachtverkeer. Dat rijdt hier gewoon met de stroom mee. Geen aparte maximum snelheid. Wij rijden ongeveer 10% boven de aangegeven snelheid. Dat is meestal 65 mijl/uur en soms (in sommige staten) 70 mijl/uur. We reden in de rechter rijbaan en werden ingehaald door een vrachtwagencombinatie. Die werd op zijn beurt weer ingehaald door een dieplader met een sjofel erop. Die reed zeker 130km/uur. Aan de ene kant zorgt dat voor een goede doorstroming van het verkeer want geen snelheidsverschil. Aan de andere kant jakkert het wel allemaal enorm. Veel rijden met ongeveer vergelijkbare snelheden en allemaal met cruise controle en het duurt dan soms kilometers lang voordat een inhaalactie voltooid is. Opvallend is dat er nooit getoeterd wordt of boze gebaren worden gemaakt. Iedereen accepteert het rijgedrag van een ander. Helaas voor de lezer ging de reis voorspoedig en zonder gedoe. Om een uur of 3 ‘s middags kwamen we bij de KOA camping aan. Grote camping met grote plekken. Nadat we ons aangemeld hadden, werden we naar onze plek geleid en konden we onze campers neerzetten. Er moesten nog wel de nodige boodschappen gedaan worden en Dick en ik ging daarvoor maar meteen op pad. Een stukje bij de camping vandaan zagen we al snel een groot bord ‘Liqors’. Daar moesten we ook nog wat van hebben dus daar naar toe gereden. Daarna nog even een rondje gedaan op een soort sfeerloze parkeerplaats met daarom heen veel horeca. Allemaal eettentjes waar ook live muziek gespeeld werd. Later via internet wat nagekeken en bijvoorbeeld Nashville Palace staat, weliswaar 10km buiten het centrum van Nashville, goed aangeschreven. Live muziek, lunch en diner en een grote dansvloer. En vanuit onze camping relatief dichtbij; ongeveer 1,5 mijl. Misschien dat we hier nog eens terechtkomen de komende dagen. In de liqor store gevraagd naar de dichtstbijzijnde supermarkt. Die bleek een kilometer of 8 verderop te liggen. Bij de parkeerplaats linksaf en dan immer gerade aus. Zo gezegd zo gedaan, boodschappenlijstje afgewerkt en weer terug naar de camping. Eindelijk tijd voor een biertje. Het is ook hier behoorlijk warm, rond de 90F. ‘S Nachts koelt het wel wat af maar blijft toch nog zo’n 24 graden. Een korte periode melden de musquito’s zich maar wannee die weer weg zijn is het heerlijk om buiten te zijn. We zijn wel ongeveer de enigen, want de meeste Amerikanen op de camping zie je nooit. Die zitten alleen maar in hun giga camper of caravan. Niet normaal zo groot. Voor bijna elke caravan staat een Silverado een Suburban of wat ook. In NL kijkt iedereen om wanneer zo’n ding voorbij komt en hier op de camping staan er tientallen. Vanmiddag kwam een camperbus voorbij die meteen gecheckt werd op internet. De nieuwwaarde konden we niet vinden, maar een goede 2e hands kost al gauw rond de euro 200.000. Cruise America campers zien we hier niet. Morgen gaan we met de pendelbus vanaf de camping naar downtown Nashville. Op weg hier naartoe zag je al heel veel verwijzingen naar Music City. Erg benieuwd wat we morgen aantreffen aldaar.

• 08 Augustus 2019 - 04:27

Tae Gaasbeek:

Nou gaat prima daar . Nou Nashville . Uiteraard muziek nu en even kijken of er iets tussen zit voor zoetermeer. Hier vanavond Feijenoord . Wel drie nieuwe spelers maar mogen nog niet meedoen. Verhalen

• 09 Augustus 2019 - 07:22

Mama:

Goedemorgen, lijkt me inderdaad bijzonder op de snelweg met 3 rijen voortrazend
    verkeer. Maar het wend snel zeker. Gezellig verslag Reinier.
    Mooie verjaardag van Marriette met ouderwets appeltaart.
    Dus het is nog steeds warm jullie hebben nog geen regen gehad?
    Nu dus op weg naar Nashville geweldig om dat ook mee te maken.
    Nog vulle wille met mekaar!!