Vrijdag 9 augustus 2019 Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 augustus 2019 Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 augustus 2019 Nashville

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

10 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Nashville

Vandaag waren we van plan om Nashville ‘by night’ te doen. Superwarme dag weer. Op de weer app stond vanochtend dat de temperatuur 81 Fahrenheit was en de realfeel 91 F. Luchtvochtigheid 83%. Vandaar dus. Vanmiddag liep de temperatuur alleen maar verder op. Gelukkig was het overwegend bewolkt dus dat scheelde misschien iets. We hadden de shuttle van 16uur geboekt. Heerlijke dag dus om bij het zwembad te blijven hangen. Alles op deze camping is voortreffelijk geregeld. Ook rond het zwembad. Meer dan voldoende zit en ligplaatsen. Zowel in de zon als onder doeken die voor schaduw zorgden. Eigenlijk een soort van rustdag hadden we. Enige probleem was dat er nog boodschappen gedaan moesten worden. Dick en ik namen dat maar weer eens op ons en vertrokken om 13:30 richting supermarkt. Met een boodschappenlijstje onder de arm. Meteen ook maar eten (lees; BBQ) voor morgen meegenomen wanneer we in Memphis zijn aangekomen. Hoeven we niet meteen weer op pad. Je hebt zomaar weer een hele kar vol en toen we terug waren hadden we nog een uurtje voordat de shuttle ging. Paar biertjes en wijntjes op de man en nog even naar het zwembad. Om precies 16 uur stond de shuttle voor de camping en konden we instappen. Voor de laatste keer op naar Nashville. Het plan was om eerste ergens wat te drinken en dan te kijken waar nog plaats was om te eten. En hoppa, daar sloften we weer over Broadway. Het was nog drukker en gisteren. En je kon zien dat we later waren. Er liepen nogal wat liepen rond die al een bakkie teveel op hadden. Andere sfeer, maar niet minder leuk. Gisteren zag je nog wel tentjes waar een bandje bezig was op te breken of juist op te bouwen. Maar vandaag was werkelijk elk podium bezet en er werd gespeeld als dollemannen. We liepen achterlangs richting de zijstraat van Broadway waar we gisteren ook waren en waar het toch aanzienlijk rustiger was dan op die hoofdstraat. We liepen bij BB Kings Blues Club binnen en kregen te horen dat er ongeveer 3 kwartier wachttijd was. We zouden een sms krijgen wanneer we aan de beurt waren. Prima geregeld. In de tussentijd aangelegd bij Dicks last resort. Dat zal wel een keten zijn want die zagen we ook al in Boston. Maar nu naar binnen. Best rustig hier. We werden bediend door een gast die al meteen aangaf dat je hier wel van een dolletje moest houden. Nou, dan ben je bij ons wel aan het juiste adres hahahahaha. Behalve wanneer het gekkigheid wordt en die kant ging het aardig op. Grote stukken papier werden aangerukt en als reactie op een eerdere vraag van het ventje aan een ieder wat we deden voor de kost, had hij een korte tekst verzonnen en op dat stuk papier geschreven. Dat werd later uitgevouwen en moesten we als een soort koksmuts op ons hoofd zetten. Voor ff inderdaad wel grappig. Al gauw werden de mutsten aan de kant gelegd en concentreerden we ons op de drankjes. We zouden dus een sms krijgen wanneer we bij Dick’s welkom waren, hadden net een 2e consumptie besteld en daar kwam die sms binnen. Geantwoord dat we nog klein poosje onderweg waren.
Poosje later meldden we ons bij BB King en werden naar onze tafel geleid. Band had nog pauze dus we namen in alle rust plaats. Eerst wat te drinken en vervolgens bestelde ieder zijn diner. Gelukkig wat meer keuze deze keer dus dat viel behoorlijk in de smaak. Band speelde setjes van tussen half uur en drie kwartier. Lekkere blues nummers. Niet bij iedereen bekend maar wel typisch iets van hier. En zeker in BB Kings Blues Club... Nadat we het eten op hadden en nog een laatste drankje besteld hadden gingen we richting Broadway. Dorine, Mariëtte en Kirsten hadden het wel gezien en de boys gingen nog wat drinken in een van de venues waar het niet zo heel druk was. Bij de meesten hangen ze er met armen en benen uit, maar we vonden er toch een. Er speelde een band met vooral Country muziek en een verdwaalde cover. Niks mis mee, leuke sfeer. Alleen vielen de Bud Lights Dick behoorlijk zwaar. Time to go. De oudere mannen pakten de shuttle van half tien en de jongere mannen bleven nog even. Stipt half tien reed het busje voor en stapten we in. Samen met best veel andere mensen en er waren nog maar een paar plekken over. De chauffeur was dit keer een oudere heer met een Nashville baard. Hij schatte het gezelschap in en zette een bandje op met Amerikaanse schlagers. Het bussie ging uit zijn dak. Al die gasten meezingen met al die blijkbaar bekende nummers. Heel erg gezellig. De meeste mensen stapten uit bij onze camping en iedereen toog naar zijn caravan of bus. Wát een exemplaren staan er op deze camping. Niet te filmen. Wij gaan naar onze cruise America RV’s en drinken nog een afzakkertje voordat we gaan slapen. Morgen naar Memphis. We kregen overigens nog wel in de shuttle te horen dat als je Nashville leuk vindt, je New Orleans helemaal geweldig zult vinden. We zijn bijna aan het einde van de vakantie maar blijkbaar nog het nodige in het vat.

• 10 Augustus 2019 - 13:24

Tae: