Vrijdag 2 augustus 2019 Oberlin - Reisverslag uit Oberlin, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Vrijdag 2 augustus 2019 Oberlin - Reisverslag uit Oberlin, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Vrijdag 2 augustus 2019 Oberlin

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

03 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Oberlin

Tussenstop in Oberlin. Enige wat wij weten van deze plaats is dat er een airbnb staat min of meer halverwege Niagara Falls en Chicago. In de goede oude tijd dat we nog WiFi hadden, was al uitgezocht dat hier in Oberlin ook een golfbaan ligt. Forrest Hills. Nou. Ja. Ok. Als we dan toch een rustdag hebben en ons ff niet in het metrogeweld hoeven te storten van weer een andere stad... na een rustige opstart van de dag gingen Jurgen en ik op verkenning uit. Ongeveer 10km bij ons Little Red House vandaan. We vonden het al snel en de hele parkeerplaats stond vol. Waar zie je dat nog bij Nederlandse banen die soms uitgestorven lijken op dagen met het mooiste weer van de wereld. Zoals vandaag dus. Wij op zoek naar de ingang en je struikelde werkelijk over de carts. Dat zijn die golfkarretjes waar je alleen in gaat zitten als je eigenlijk zelfs te oud bent om te golfen. Dat waren de meeste van de daar aanwezige spelers eigenlijk ook. Bleek een reünie te zijn van een een of andere highschool jaargang 1969. Tellen maar en je kunt de demografische verdeling aldaar invullen. Wij naar binnen. Erg sfeervolle ontvangst bij en door de ook al op zekere leeftijd zijnde caddymaster. Hij vond het erg leuk om bezoek te krijgen van verdwaalde Nederlanders en begon meteen allerlei starttijden te noemen. Ho ho ho meneer, even wachten. Wij zijn met 4 en hebben geen spullen bij ons. Dat veranderde de zaak. Hij had nog 1 setje staan. Hmmm. We waren er rond half elf. Starttijd gevraagd om 13:30. Eureka! Local pro Tom gebeld. Als we ‘s middags wilden spelen kon Tom nog wel een paar extra setjes regelen. Misschien dat we het dan met zijn 4’en met 3 setjes moeten doen. In NL kom je officieel zonder eigen tas niet eens de baan op maar hier geen probleem. Mooi. Geregeld. Een dingetje nog. Two players are licensed to play and two not. Would that be a problem. Man keek glazig. Schudde wat met zijn hoofd en zei dat we all set waren. Norman zocht het later op en het bleek dat je in Amerika helemaal geen GVB achting systeem hebt. Wanneer je de regels en de etiquette een beetje kent, kan iedereen terecht. Hahahaha, licensed to play... hahahaha. Ok dan, half twee starttijd voor 9 holes. Terug naar huis voor een bakkie koffie. We waren een half uur te vroeg weer terug. De man had al een cart staan met 2 tassen. Het was geen eens een vraag of we wel zo’n kar wilden. Lopen doet hier vrijwel niemand. Nergens. Nooit. Een tas stond nog binnen maar de flights van die reünie zouden nu met regelmaat binnenkomen en al snel was de tweede kar ook beschikbaar. Nog twee dozen gebruikt ballen gekocht en ik kocht ook nog een nieuw handschoentjes. Voor weinig. Totale rekening... 135 dollar. All in. Geen geld dus. Tas erop geknoopte klaar voor vertrek. Nog even wachten. Er was maar een putter. Major Tom zou nog in krochten van het clubhuis gaan zoeken en eventueel nabrengen. We hebben al wat vaker met Dick en Norman gespeeld in het buitenland en ze doen het goed. Zeker voor mensen die alleen maar sporadisch een golfclub in handen hebben. Dick slaat vaker een zwanenhals dan een ijzer 7 zeg maar. De techniek lijkt sterk op elkaar dus hij kan alsnog aardig uit de voeten. Norman heeft als voetballer sowieso veel balgevoel en ook nog eens veel power. Een soort Brooks Koepka van de lage landen. Halverwege de eerste hole kwam Tom eraan met zijn karretje en bracht ons nog 2 putters. Volgens hem waren die putters duurder dan de 3 setjes bij elkaar... kun je nagaan waar wij allemaal mee uit de voeten kunnen. Leuke middag, een drukbezette maar desondanks gemoedelijke baan, heerlijk weer en een koud biertje als afsluiter op het terras met uitzicht op een paar holes. De meesten staan - net als in Nederland - maar wat aan te harken. We hoeven ons nergens voor te schamen. Met een paar red necks weer naar ons red house. Op de terugweg nog langs de supermarkt om BBQ vlees en nog wat dingen te kopen en tenslotte weer huiswaarts. De dames hadden zich vermaakt met spelletjes. Kirsten weet er genoeg te verzinnen en deze rustdag was voor haar ook een welkome afwisseling in ons toch wel drukke programma. Morgen weer een reisdag van meer dan 450km naar Chicago voor de boeg. Daar hebben we onze laatste airbnb adres van deze vakantie. Na Chicago gaan we nog bijna 2 weken camperen.