Zaterdag 3 augustus 2019 Oberlin naar Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Zaterdag 3 augustus 2019 Oberlin naar Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3 augustus 2019 Oberlin naar Chicago

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

04 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Chicago

Rond half tien reden we weg uit Oberlin. Prima plek voor een tussenstop geweest voor ons. Vandaag naar Chicago. Nr 1 op de lijst van de dont’s in Chicago is je met een auto door het verkeer begeven. En wat gaan wij als eerste doen... maar goed zover is het nog niet en in de voorbereiding op de rit bleek dat we eigenlijk alleen maar de Interstate 90 weer moesten oppakken om die helemaal uit de te rijden tot Chicago. In Chicago zelf gaan we de auto dus niet veel meer gebruiken, dus Dick moest bij de tankbeurt een beetje uitmikken hoever hij nog moest rijden en hoeveel er dan nog in de tank zou zitten bij het inleveren. Te weinig wil je niet (want woekerprijzen) maar teveel natuurlijk ook niet. Voor onze auto is het makkelijker want die zat vrijwel vol toen we hem ophaalden. Verder is die I-90 bijna geheel een tolweg. Opgeknipt in verschillende delen. De bus van de Schilties is kennelijk uitgerust met en sensor waarmee ze door alle poortjes van de tolstations kunnen rijden. De afrekening volgt later dan wel. Wij hebben dat niet en moeten dus telkens bij de Cash Only poortjes afrekenen. Tijdens de tank annex koffieshop hebben we nog even aangeklopt bij de bank van lening en dollar 60 losgekregen. 2 Km na hervatting van onze trip dook het eerste tolstation van de dag al voor ons op. Dollar 11,65 afgetikt en verder maar weer. Gisteren zei de tolbeambte dat je all over America alleen met cash kon betalen. De mensen hier hebben werkelijk geen idee wat Nederland of Holland is. Een stad, een streek in Europa, een land, geen idee. De caddymaster van gisteren vroeg nog wat het grootste biermerk van Nederland was. Heineken was uiteraard het antwoord. Ah! OK! Dat kende hij wel, maar dat dit uit Nederland komt... maar die tolbeambte van gisteren wist kennelijk geeneens hoe het in een andere staat van Amerika gaat. Vanaf de grens van Ohio naar Illinois kun je nl bij elk tolstation ook met creditcard betalen. De reis ging erg voorspoedig en geholpen door de I-90 kwamen we uiteindelijk om een uur of 4, herstel 3 (klok weer een uur verder terug zitten hier, dus tijdverschil nu 7 uur) aan in Chicago. Toch moesten we nog een km of 25 rijden tot onze eindbestemming. We zitten in Des Plaines. Na nog wat rondjes rond de kerk vonden we ons laatste airbnb huis. Tot nu toe hadden we onze stads airbnb’s in nogal dubieus ogende wijken. Dit was van een geheel andere orde. Sjieke buurt, dikke auto’s, echt zo’n Amerikaanse straat met vrijstaande huizen die je ook vaal in films ziet. Huis zelf is prima, geen eerste verdieping maar juist een kelder met een slaap- en badkamer. Verder wel heel erg kaal ingericht en daardoor wat sfeerloos. Totaal anders dan het bont ingerichte huis in Oberlin. De onvermijdelijke boodschappen gehaald en ons georiënteerd op een adres om te eten. We kwamen uit bij Taphouse Grill, in de veronderstelling dat we hier misschien eens wat anders dan burgers, fish&chips en/of taco’s zouden kunnen krijgen. Helaas, de zaak bleek gespecialiseerd in... vooral burgers. Pffff. 7 mensen en 7 verschillende gerechten besteld. Alle borden waren leeg dus zo erg was het kennelijk nou ook wet niet. Vanavond maar op tijd naar bed. Morgen Chicago verkennen. We hebben eigenlijk geen idee wat je hier zou moeten zien, maar dat zien we morgen wel weer.

• 04 Augustus 2019 - 10:58

Tae Gaasbeek:

Dag fam Zaal. Nog steeds erg leuk om jullie verhalen te volgen.
    Vooral het improviseren is leuk te volgen. Wel even naar de Al Bundy fontein gaan hoor.
    Daar is toch ook de Sears tower? Of Willis tower.
    Ik stop, zit in de stress Feijenoord Sparta te volgen

• 05 Augustus 2019 - 12:36

Mama:

Nou ik merk het wel jullie zijn niet van de weg te slaan,
    het is weer iets anders dan van Maarsendorp naar Nieuwleusen hè.
    Mar as top tetn ankump red jullie oe wa hek wa due
    Tot later,