Eerste rustdag - Reisverslag uit Black Canyon City, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Eerste rustdag - Reisverslag uit Black Canyon City, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Eerste rustdag

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

31 Juli 2009 | Verenigde Staten, Black Canyon City

Gisteravond in een koele camper (20 graden) gaan slapen, terwijl het buiten nog 36 graden was. Vanmorgen uit de camper gedreven, airco was er ’s nachts gestopt. Lekker dan! Nadat Papa en ik met mes en vork de airco open geschroefd hadden, deed hij nog steeds niks. Nog een keer aanzetten, en nog een keer, en er schoten opeens stukken ijs uit. Bevoren? Kan toch niet met bijna 40 graden? Maar dat kan dus wel. Gelukkig deed ‘ie het vanmiddag weer.

Reinier, Dorine en Mariette zijn ondertussen inkopen wezen doen voor de BBQ van vanavond, hadden een biefstuk voor wel 8 personen gekocht.

Natuurlijk de camper nog even verplaatsen naar de andere kant van de Schilties, hierdoor hadden we meer ruimte en opeens een prachtig uitzicht op de woestijn. Eerst keken we alleen maar tegen die camper aan!

Even een paar boterhammen wegwerken en snel naar het zwembad. Het was om 9uur al bijna 40 graden en eigenlijk geen schaduw bij de camper. De jongens hadden ervoor gezorgd dat we vandaag een privézwembad hadden, de rest het zwembad uitgejaagd. Bij het zwembad was het wel te doen, in de schaduw onder de palmboom en steeds een duik nemen. Het water was niet echt koud, maar we konden er nog wel een beetje afkoelen. (Zelfs Papa is het water in geweest!)

Voor volgend jaar Fleiola is alvast met het animatieteam afgesproken dat er op elke woensdagavond en vrijdagavond ‘tikkertje’ wordt gespeeld in het Caldonazzomeer. Niet voor de kleine kinderen dit keer, maar 45+. Vandaag gemerkt dat ze dat erg leuk vinden en het is goed voor de conditie (weg met die bierbuikies)!

Rond een uur of een een hoop broodjes en melk meegenomen naar het zwembad om ze daar lekker op te eten en te drinken. Tijd om even in te smeren, gaat erg hard met deze zon! Iedereen is erg verkleurd(verbrand) vandaag.

Tijd voor een spelletje, iedereen het water in, wedstrijdje onderwater zwemmen! Eerst van de ene kant naar de andere kant, wat de meeste nog wel lukte. (behalve Dick natuurlijk die eerst nog een shaggie moest roken) Wat opvallend was, was dat Mariette het erg leuk vond en steeds opnieuw wilde proberen om weer een Feet verder te komen. Melvin, Jurgen en Sabrina was het gelukt om heen én terug onderwater te zwemmen!

Net lekker gebarbecued, nu nog even wat drinken en zo lekker slapen!

Morgen gaan we naar de Grand Canyon, 193 mile rijden. Als de internetverbinding het morgen doet, plaatsen we morgenavond weer een nieuw verslag. De foto’s plaatsen is nog een heel gedoe, de internetverbinding is vaak zo traag dat het niet lukt. (Net als nu….) Hopelijk gaat het morgen beter! Dus nog even wachten…

Oma: Jurgen en ik vinden het heel erg leuk! Veel zien en rijden, maar dat is leuk hier in Amerika, al is zo’n rustdag als vandaag wel lekker!

Gerard, hier een deel van een nummer wat misschien meer in je straatje past:
Well, I'm a standing on a corner
in Winslow, Arizona
and such a fine sight to see
It's a girl, my Lord, in a flatbed
Ford slowin' down to take a look at me
Come on, baby, don't say maybe
I gotta know if your sweet love is
gonna save me
We may lose and we may win though
we will never be here again
so open up, I'm climbin' in,
so take it easy

Min temperatuur: 25 (vannacht)
Max temperatuur: 44 (overdag)
En veel zon!

Tot morgen,

Groetjes Sabrina

• 01 Augustus 2009 - 17:09

Gerard En Yvonne:

Natuurlijk Sabrina, toepasselijker kan het niet bij zo'n eerste rustdag, dus "Take It Easy". Voor jullie een aangename verblijf op de camping en voor mij lekker genieten van een "gouwe ouwe" van mijn All Time Favorite Band. Wat een schitterende reis maken jullie zeg, om jaloers op te zijn. Nou geniet er maar van want het is echt iets bijzonders om dit alles "life" mee te maken. Op naar morgen, het zou zo maar een "John Denver"-dag kunnen worden want The Rocky-Mountains zijn wel erg high. Groet van Gerard en natuurlijk ook van Yvonne.

• 01 Augustus 2009 - 20:41

0ma En Opa:

hoi jongengs gezellig weer zo'