Woensdag 24 juli 2019 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Woensdag 24 juli 2019 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Woensdag 24 juli 2019 New York

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

25 Juli 2019 | Verenigde Staten, New York

Beloofd is beloofd. Plan is om naar die achtbaan te gaan. Blijkt ergens aan het uiteinde van Brooklyn te liggen. Aan de zee. Reis met de metro daar naar toe vergde bijna een uur. Dat dan weer wel. De reis begon bij ‘ons’ metrostation Myrtle Av. Daar is geen lift dus Kirsten moet zelf traplopen (gaat overigens prima) en vanochtend sjouwde Norman de rolstoel de trap op. Ik stond nog even buiten en zag het hele schouwspel van een afstand aan. Prima compositie voor een foto. Ik had het toestel nog niet in positie of er stoof al een wat Hillary Clinton een deplorable noemde met veel misbaar uit de schaduw van het station. Don’t take a picture!! Don’t take a picture of me!!. Ho ho ho beste meneer. Ik ben in het geheel niet in u geïnteresseerd. Totaal niet voor rede vatbaar, de man. Stoom uit zijn oren. Ik besloot daarop me ook maar bij het gezelschap te voegen. Begrijp overigens ook wel dat dit soort gasten niet als appjes gefotografeerd willen worden. We stapten uit op het een na laatste halte en dat was vlak bij de achtbaan. Die achtbaan bleek naast een pretpark te liggen. Luna park. Ogenschijnlijk behoorlijk groot, maar later zagen we dat het eigenlijk 3 parken naast elkaar waren. Dat wisten we nog niet toen Dick een soort credit card kocht voor 100 dollar. 1 Dollar voor een credit en 40 credits cadeau. Daar konden we tenminste mee vooruit. Toen we erachter kwamen dat die card alleen voor dit deel gold werden we er nog druk mee om die credits op te krijgen. Kirsten Jurgen en Norman begonnen met een ritje in de Wild River, zo’n boomstam waar je in zit die van een hoogte over een waterbak naar beneden stort. Hoop waterverplaatsing uiteraard en Kirsten had lol voor tien. De achtbaan waar we voor kwamen leek overigens dicht te zijn. Er zat wel een kaartjesverkoper maar we hebben dat ding geen een keer zien gaan. Maar goed in het Luna Park nog een paar attracties gedaan waaronder een kleine achtbaan en de rest van de credits gingen op aan eten en drinken. Om een uur of 14 de metro weer opgezocht en de rit naar Wall Street op gezocht. Daar rond gelopen en uiteindelijk bij de boot naar het Vrijheidsbeeld terecht gekomen. Prachtig zicht op de skyline van NY en op het beeld zelf. Rondje gedaan op het eilandje zelf en via Ellis Island (niet uitgestapt want veel te warm) weer terug naar de stad. Het was mooi geweest en we taaiden weer af naar ons appartement. We hebben al een paar keer aan de verkeerde kant van het perron gestaan maar we raken er steeds bedrevener in. Het ging nu in een keer goed. We moesten alleen nog iets verzinnen voor het eten van vanavond. Daar waren we snel uit. In dat biologisch verantwoord tentje van gisteren kon je wraps en bowls bestellen met allemaal gezonde dingen. Dat leek voor Kirsten misschien niet zo’n goed idee en Dick sloot zich daar graag bij. Hij had ergens dichtbij een soort KFC gezien en dat leek hem beter. Jurgen Norman en ik zijn eerst die wraps enzo gaan bestellen en in de tussentijd bij de kippenboer de boneless wings opgehaald en een kippenburger voor Kirsten. Die biologische dingen waren onverwacht lekker en die wings bleken ook een schot in de roos. Na een afzakkertje in ons appartement zochten we om een uur of elf ons mandje maar weer eens op. Morgen weer een dag NY voor de boeg.

• 25 Juli 2019 - 06:19

Ellen:

Geweldig weer, om al jullie belevenissen te lezen. Raar volk die Amerikanen, ha ha.
    Heel veel plezier!
    O ja, het krantje iedere morgen is heel lekker. We moeten alleen zorgen dat we er eerder bij zijn dan Joep, anders gaat hij hem alvast lezen :(
    Groetjes van ons xx

• 25 Juli 2019 - 08:25

Tae:

Geniet weer van jullie belevenissen

• 25 Juli 2019 - 08:29

Tae:

Nou de groeten weggevallen en een beknopt wedstrijdverslag van Feyenoord-angers. Goed
    Gevoetbald.
    Nou nog fijne dagen gewenst