Zaterdag 27 juli 2019 Van NY naar Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 juli 2019 Van NY naar Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 juli 2019 Van NY naar Boston

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

28 Juli 2019 | Verenigde Staten, Boston

Vandaag gaan we NY verlaten. De Greyhound Bus vertrekt van het busstation op de 42nd Street 8 Av. Daar is ook een metrohalte dus we hebben maar 1 overstap te gaan. Hoe minder hoe beter met al die bagage. De eerste en zwaarste horde is meteen ons eigen metrostation. De halte is niet ondergronds maar juist boven de begane grond. Geen lift en behoorlijk wat traptreden. Puffend en hijgend kwamen we uiteindelijk op het perron aan met het zweet al blank op de rug. De enige overstap was op Fulton Street van lijn J over naar lijn A. Goed opletten of we aan de juiste kant staan. Trein komt eraan en er staat iets van 8 Avenue op. Gelukkig maar. De hele zooi in de trein geladen en rijden maar. Hoe even! Wat is dit? Chambers? En daarna Canal? Hadden we die stations nou ook net al niet gehad? We potverdepiellekes!, gaan we nu weeeer de verkeerde kant op? Hupsakee, uitstappen maar weer. Alles uit de trein. En maar weer eens goed de plattegrond raadplegen. Nieuwe variant. De eerste twee station die we moesten hebben bleken hetzelfde te heten als de laatste twee stations van de lijn waar we mee aankwamen. We zaten dus wel goed... de eerstvolgende trein bleek leeg en geen dienst te hebben. De daarop volgende was wel voor ons en vlak voor boarding kwamen we aan op het busstation. We hadden reserveringsnummer 1 tm 7 en namen plaats in de eerste rij. Na korte tijd werden onze tickets gecheckt en konden we plaatsnemen in de bus. Paar minuten over 12 vertrokken we. De eerste 3 kwartier van de reis reden we nog door NY om daarna op de snelweg terecht te komen. We reden door de wijken West End en Harlem en langs Central Park. In West End reden we over Amsterdam Avenue. Zal wel toeval zijn maar we zagen talloze terrasjes en broodjeszaken... Erg druk op de weg en regelmatig is het langzaam rijden. Met een vertraging van niet meer dan een half uur komen we aan op het Greyhound station in Boston.
Je merkt het meteen dat Boston een totaal andere stad is dan NY. Rustiger, meer relaxed, metrolijnen meteen duidelijk. Als je tenminste niet de maps.me app gebruikt volgens Jurgen maar gewoon de plattegrond van de metrolijnen. Green Street. Daar moesten we uitstappen. Oranje lijn. Eerste stuk lopen of 1 halte met de rode lijn? Een halte met de rode lijn dus. Wat al meteen opvalt is dat (iig op de oranje lijn) op elke halte een lift aanwezig is. Dat scheelt al enorm in het sjouwen. Metro treinstellen zijn waarschijnlijk al meer dan 50 jaar oud. Wat een ouwe meuk. Maar ze rijden als de brandweer en daar gaat het om. Aangekomen op Green Street moesten we nog een stukje lopen naar ons appartement. Na wat gepruts met de toegangscode betraden we het Villa Kakelbont huis. Wij hadden de benedenverdieping. 3 slaapkamers waarvan 1 voor 4 personen. Woonkamer woonkeuken en... 1 badkamer met 1 wc en 1 douche. En nog een gammele ook in een half vergaan bad. Een verder best sfeervol huis maar die badkamer is echt helemaal niks. We moeten het er mee doen en dat zal ook best wel lukken. Campeerders van huis uit als we zijn. Jurgen, Norman en Kirsten gingen op zoek naar een supermarkt en wij maakten het ons gemakkelijk met de keukenstoelen op de veranda. Het weer was heerlijk en een stuk minder warm dan in NY. Na een paar verse biertjes en wijntjes gingen we op pad voor een restaurant in de buurt, aanbevolen door tripadvisor; Doyle & Co. Goed advies, lekker gegeten. Na thuis nog een laatste afzakkertje te hebben genomen ging het licht in villa kakelbont om een uur of twaalf uit. Morgenavond gaan we naar Boston Red Sox tegen NY Yankees. Naar het schijnt dé baseball klassieker in de USA .
Vergat het nog bijna; dank voor jullie reacties. Ze worden zeer gewaardeerd :-)

• 28 Juli 2019 - 06:28

Diane:

Ik volg jullie met een grote glimlach om mijn mond. Ach zo’n badkamer is dan by the way...
    Het lijkt me machtig om een keer een baseball wedstrijd live bij te wonen, toch heel wat anders dan Feijenoord - Sparta. Namens pap en Klaas dank voor de kaartjes, erg leuk.Boston vonden wij een heerlijke stad. Groetjes en een knuffel voor jullie allemaal

• 28 Juli 2019 - 06:54

Tae Gaasbeek:

Hallo fam zaal. Weer spannende verhalen. Gaan jullie in Boston ook naar het computer museum? Teaparty en whalewatching ? Hier gelukkig wat koeler. Wel in afwachting van de clash der giganten, Feyenoord - Sparta . Nog veel plezier daar.

• 28 Juli 2019 - 17:57

Yvonne En Gerard:

Zo, hier zijn we eindelijk. Jullie hebben inmiddels al een aantal reisverslagen op famzaal.waarbenjij.nu staan. Reinier, het zijn weer prachtige en vooral smeuïge verhalen die er uit je pen vloeien. Door de extreme hitte hier in Maarssen en een aantal oppasdagen zijn deze "opa&oma" wat vertraagd met de reacties op jullie belevenissen in de USA.
    In tegenstelling tot jullie vorige reizen, is deze reis qua transport tot nu toe wel heel erg "back to basic". Openbaar vervoer en grotendeels afhankelijk van maps.me zou voor ons wel "een dingetje" zijn. Wij verdwalen al rondom de Maarsseveense Plassen als we alleen van maps.me afhankelijk zijn. Laat staan wanneer we in Washington DC, NY en Boston zouden ronddwalen. Dus, wij zijn ook nu weer erg blij dat we op deze manier kunnen "meeliften" met jullie.....haha. Vanuit een makkelijke stoel genieten wij hier in Maarssen weer volop van alle highlights die er zijn in dat deel van de USA. En....... het scheelt ons een hoop gezeul met bagage, want dat doen jullie al voor ons

• 29 Juli 2019 - 02:46

Sabrina:

Leuk, leuk! Eén badkamer klinkt wat weinig, maar verder lijken die airbnbs top. Lekker een eigen huis met genoeg ruimte om met elkaar binnen/buiten te zitten. Wel wat anders dan een hotelletje in NY met een kamer van 8m2. Veel plezier in Boston en volg de rode lijn... :-)

• 29 Juli 2019 - 07:38

Mama En Pa:

Goedemorgen allemaal,weer met ogen op steeltjes het verslag gelezen.
    We worden er helemaal vrolijk van! Och och dat jullie je zo handig van A naar B bewegen!
    Daar moet je zeeeeeker voor doorgeleerd hebben hi hi. Net wat Ivonne schrijft,
    wij moesten naar DE PAREL VAN ZUILEN onderweg 5keer gevraagd maaar toen waren
    we er dan ook vlot (bleek 6km fietsen te zijn) ja ja.
    Wat een belevenis om in zo-n stadion een wedstrijd te volgen.
    Lieve allemaal een groet van ons!