Zaterdag 10 augustus 2019 Nashville naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 augustus 2019 Nashville naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 augustus 2019 Nashville naar Memphis

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

11 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Memphis

Iets van 230 mijl moesten we vandaag rijden. Voor het grootste deel over de I-40, de Music highway. Op de radio achtereenvolgens Nashville Classic Rock, Tennessee West Classic Rock en tenslotte Yes FM Memphis. Vrijwel non stop streekgebonden nummers. Het valt ons op dat er regelmatig verlaten auto’s langs de snelweg op de vluchtstrook staan. Meestal met een groene sticker op de achterruit, soms een oranje en een enkele keer een rode. Ik dacht zelf dat de mate van urgentie aangeeft voor de eigenaar om de auto af te (laten) voeren. Halverwege de rit de gebruikelijke koffie break. Toen we uitstapten voelden we al meteen de enorme vochtige warmte. De zon liet zich nauwelijks zien, kun je nagaan. Het is bijna een rechte weg van Nashville naar Memphis. En relatief rustig dus de cruise controle op 70 mijl en deurdonderen maar. De camping ligt aan de Elvis Presley Boulevard, pal naast Graceland. Dus dat wordt morgen maar een klein stukje lopen. We reden er eerst nog voorbij, maar nadat we even verderop gekeerd hadden, reden we het campeerterrein op. Lang niet zo groot en luxe als in Nashville, maar prima te doen. Er valt in feite maar een ding echt op. De enorme klamme warmte. Zelfs de lokale weersverwachting rept over “kans op extreme hitte” precies op de dagen die wij hier zijn. Dat is nog wel een dingetje ben ik bang. Ik kijk daar in ieder geval niet naar uit. De luchtvochtigheid is vandaag tegen de 80% procent aan. De feitelijke temperatuur is 33 graden (morgen en overmorgen 36 graden) maar de gevoelstemperatuur was vandaag al 38 graden. Veel koeler dan 25 graden wordt het ‘s nachts niet, dus hier kun je echt niet zonder airco. Maar goed, we wisten dat het in dit gedeelte van Amerika in de zomer erg warm kan zijn dus dat is dan maar zo. Anderen hebben daar ook mee te maken en dat zullen er veel zijn deze week. Het is toevallig precies de “Elvis week 2019” deze week wat Elvis fans van over de hele wereld hier naartoe brengt, lezen wij. Morgen dagje Graceland en maandag naar het 12km verderop liggende Memphis. Misschien dat we een tochtje over de Mississippi met zo’n schoepenboot gaan doen. Verder moeten zien op Beale Street te komen. Het Nashville-Broadway van Memphis naar verluidt. Gisteren hadden we al boodschappen gedaan voor de BBQ van vanavond. Jurgen stak hem al op tijd aan om te voorkomen dat je het beste vuur hebt wanneer alles al op is. Dat pakte goed uit. Zelfs de onbedoeld niet voorgegaarde spareribs werden als sluitstuk nog mooi gaar gebraden door rib-specialist Dick. Het stikt overdag hier overigens van de vliegen. Wat een vracht van die dingen zwermen om ons heen. Goed rekening mee houden met etenswaren. Niks onbedekt laten is het devies. Wanneer de zon onder is verdwijnen ze gelukkig weer. Om plaats te maken voor musquito’s. Ik had het idee dat we daar in Florida een aantal jaren geleden toch niet zoveel last van hadden. Met het weer en de muggen als gespreksonderwerp nummer 1 maakten we het niet te laat vanavond.

• 11 Augustus 2019 - 16:21

Mama En Papa:

Hallo allemaal, ik begrijp dat het voor jullie vandaag de
    beste plek rijdend in de camper was vanwege het weer, nou gooi
    vol die tank kost toch niet veel daar ha ha!
    Maar toch geweldig om al die veel genoemde bekende plekken
    nu in het echt te zien en te bezoeken!
    Wel blij dat we hier minder vliegen en muggen ontmoeten.
    Dat is dan maar zo in Verweggistan (het kan niet alles halleluja) zijn hè.
    Lieve allemaal we kijken weer uit naar het volgende verslag groetjes van ons!

• 12 Augustus 2019 - 08:10

Tae :

Nou weer leuke verhalen. Ook de foto's van het heilige der heiligen bewonderd.
    En och die paar muggen, pff. Toch?
    Ik keek even wat er te doen is in Memphis. Ben benieuwd wat jullie nu weer kiezen.
    Veel plezier!