Orlando, 12 augustus 2012 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Orlando, 12 augustus 2012 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Orlando, 12 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

13 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag naar Universal’s, maar niet nadat we een ontbijt verorberd hadden. Nou ja ontbijt. Je mag een gegeven paard (een wel erg goedkoop hotel $22 2 ovn pp inc; ontbijt) misschien niet in de bek kijken, maar zo karig als men hier meende te moeten serveren? Een boterhammen die geroosterd konden worden, thee en koffie, glazig van zich afkijkende gekookte eieren, boter en kuipjes jam. En – oh je – meel om wafels e maken. Het lijkt wel op een kale eetzaal uit een jeugdherberg en ook wel een beetje op zo’n kantine in mil. dienst, hoe heette dat ook al weer? Zelfs het ontbijt tijdens een OSM weekend is (veel) beter verzorgd. Maar goed, het was (en is voor morgenvroeg) niet anders. We konden intekenen voor een buspendel naar Universal’s maar dan moesten we vertrekken om 8,20 (geen probleem), maar konden we pas terug om 19.00uur (wel probleem, wanneer we om 15.00uur uitgekeken zouden zijn). Dus met de auto tegen een dagvergoeding van $15,00. We waren best wel vroeg (het park lag op een mile of 3 van het hotel), maar we hadden het idee datb het toch al best druk was. Enorme parkeergarages en een toegang tot de entree van het park wat nog het meest lijkt op een vliegveld; trappen, liften, lopende loopbanden, ed. En één stroom met mensen. Aangekomen bij de kassa het volgende dilemma; 1 kaart voor de 2 themaparken (Universal Adventures en Universal Studio’s) en kopen we een express kaart (hoef je niet in de rij te staan) of een regular kaartje? Ook hier kozen we voor de laatstgenoemde variant. De man aan de kassa beval van harte de 2-parken kaart aan met expresstoeslag -> $199,95 (zeg maar $200) pp. Dat hebben we toch maar niet opgevolgd. Onze keuze kostte ook nog $96 pp. Met de lunch erbij ben je snel EUR 400 kwijt voor een gezellig dagje uit met zijn vieren. Tsjoe Muskie!!
Maar goed, dan heb je ook wat. We hebben vandaag de meeste attracties wel afgestruind, waarbij de Terminator, Shreck en Twister de leukste waren. Ook ‘the making of horror make-up’ was best wel aardig. De meeste attracties gaan vergezeld van de typisch Amerikaanse over-the-top aankondigingen en dito reacties van het publiek, waar wij als nuchtere Europeanen toch wat verwonderd naar kijken. Leuk om een keer meegemaakt te hebben, maar een tweede dag op hetzelfde park zou toch wat teveel van het goede zijn geweest.
Eenmaal terug uit het park hebben we ons opgefrist en zijn we op pad gegaan om een eetgelegenheid te vinden. Uiteindelijk kwamen we terecht bij de Pizzahut. Alhoewel je die keten in heel de wereld ziet, was ik er nooit eerder geweest. Het is een sfeerloze eetschuur, maar wonder boven wonder; de piazza’s waren geeneens slecht. Niet zo goed als we eerder hadden gehad in Miami, maar toch. Eenmaal terug in het hotel hebben de laatste flesjes bier opgemaakt en ging een ieder moe maar voldaan bedwaarts. Behalve Dick, die nog even beneden bleef zitten (want daar is de beste wifi verbinding) om zijn verhaaltje voor de waarzijndeschiltiespuntnl te tikken. Dat gaat met zijn dikke vingers al niet zo snel, maar als je zo ongeduldig bent als hij dan doe je ook zo maar iets in de verkeerde volgorde. Toen hij voor de zoveelste maal de helft van zijn zo zorgvuldig uitgewerkt verhaal kwijt was en weer opnieuw moest beginnen, werd het mij teveel. Ik ging ook maar naar onze kamer toe om daar mijn bijdrage voor deze dag aan het web toe te vertrouwen. Morgen een nieuwe dag. Dorine, Sabrina en ik gaan naar een shopping mall (en die zijn gróót!), de rest gaat het waterpark Wet & Wild in. Dat is hier op de hoek, Om de gehele dag als een torpedo afgeschoten te worden zie ik niet zo zitten en vandaar dat ik de dames ga vergezellen. Kan ik meteen een beetje toezien op het verantwoorde gebruik van de creditcard. Ben wat huiverig om het beschikbare saldo te checken, want de eerste week zit erop en de rook komt al behoorlijk van de CC af. Die Amerikanen mogen dan zeer klantvriendelijk zijn, ze zijn ook erg goed in het aftroggelen van je centen.
NB Ries: Peter heeft in een eerdere vertrouwelijk bericht aangegeven dat hij voor de 10km zou gaan gisteren. Blijkbaar niet helemaal gelukt. Jammer!
NB Dick: het is nu voorbij half één, zit je nog steeds aan het zwembad aan je verslag te werken? Ik zie nog niks staan op famplumber05. Of ben je nu alles kwijt gespeeld?

• 13 Augustus 2012 - 13:46

Gerard En Yvonne:

Ja dat is nou typisch Amerika..... "alles een beetje Over-The-Top". Ze kunnen er wat van: De meeste Medailles op De Spelen, De mooiste Shows, De Grootste Pizza's, De Grootste Pretparken, De Dikste Mensen. En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.
    Maar als ik zo tussen de regels doorlees in jullie verhalen zijn de Amerikanen met 1 ding niet de beste, dat is met het ontbijt.
    Het Amerikaans Ontbijt stelt blijkbaar niets voor, althans dat wordt door jullie wel heel smakelijk verteld. Je zou er bijna van gaan watertanden.
    Maar met zo'n ontbijtje achter de kiezen heb je binnen de kortste keren last van "De Hongerklop", om maar eens in wielertermen te spreken.
    En als je eenmaal last hebt van de hongerklop, moeten de mensen in je omgeving goed oppassen dat ze "geen klop" krijgen, want van de hongerklop wordt je erg opvliegerig.

Overigens dacht ik als doorgewinterde gitarist dat het ontbijt in Amerika super is, volgens mij is de overtreffende trap van Super: Super...Superder...Supertramp. Want deze, overigens Britse, Super Formatie heeft een kroonjuweel achter gelaten in de vorm van een LP onder de naam: Breakfast In America. Ieder zelfrespecterende "Oudere Jongere" heeft deze plaat sinds 1979 nog wel ergens op de welbekende plank liggen.
    Hoogtepunt op deze LP: De Super Mooie gelijknamige single "Breakfast In America". Dan zou je haast gaan denken dat het ontbijt in Amerika wel iets moet voorstellen. Want als Britse muzikanten, en in Engeland hebben ze echt wel verstand van een ontbijtje, zo door "het Amerikaans Ontbijt" worden geïnspireerd zou je bijna denken dat het Amerikaans Ontbijt ook niet te overtreffen is.
    Niet dus en dit keer geloof ik "De Zaalties" blindelings want..... de heren Rick Davies en Roger Hodgson, componisten van "Breakfast In Amerika", hebben na het genot van Het Amerikaans Ontbijt elkaar zowel muzikaal als bijna letterlijk de hersens ingeslagen. Met als gevolg dat deze heren helaas nooit meer op 1 podium te zien zijn. Dus een wijze les.... kijk uit voor mensen die een Amerikaans Ontbijt op hebben want voor je het weet heb je last van "De Hongerklop" met alle gevolgen van dien.

BREAKFAST IN AMERICA (SUPERTRAMP)
    Songwriters: Richard Davies / Roger Hodgson

Take a look at my girlfriend, she's the only one I got
    Not much of a girlfriend, never seem to get a lot
    Take a jumbo across the water, like to see America
    See the girls in California
    I'm hoping it's going to come true but there's not a lot I can do
    Could we have kippers for breakfast, mummy dear, mummy dear
    They got to have 'em in Texas, cos everyone's a millionaire
    I'm a winner, I'm a sinner, do you want my autograph?
    I'm a loser, what a joker
    I'm playing my jokes upon you while there's nothing better to do

Don't you look at my girlfriend (Girlfriend), she's the only one I got
    Not much of a girlfriend (Girlfriend), never seem to get a lot (What's she got? Not a lot)
    Take a jumbo cross the water, like to see America
    See the girls in California
    I'm hoping it's going to come true but there's not a lot I can do

Misschien een volgende trip naar Engeland?? Eggs & Bacon voor weinig!!!!
    Groeten en blijf genieten, tot een volgende "Krabbel"
    Gerard en Yvonne

• 13 Augustus 2012 - 15:35

Maaike Knijn:

Ook ik volg al jullie verhalen! Ik vind het erg leuk om te lezen!
    Zo te lezen genieten jullie heel erg! Ik blijf jullie volgen!
    Veel plezier nog en de groetjes aan iedereen!
    Groetjes Maaike

• 13 Augustus 2012 - 19:09

Tae:

Nou nou wat een belevenissen. Jullie zullen alles wel tot in de puntjes uitgezocht hebben maar toch ongevraagd twee tips. Het centrum van Orlande, dit is bij een museum spoorstation is ook erg leukokm uit te gaan. Line dancing en gewoon dansen. Na je eerste consumptie de ober een tip geven en ze houden je de hele avond in de gaten dus drank genoeg. Pas op, niet aan de noordkant komen want daar is het niet pluis. Verder hadden wij geen problemen met ontbijt enzo want wij gingen naar de Hooters bar. Daar kon je prima eten terwijl ook de service niet verkeerd was. Waar ze nu zitten weet ik niet maar ja Rein dat vind jij wel uit.

Nou nog veel plezier en vergeet de Everglades en Key West niet

Tae

• 14 Augustus 2012 - 07:30

Wilma De Kruyf:

Hoi allemaal,

Wat hebben jullie in 1 week tijd allemaal gezien en meegemaakt.
    Door de verslagen hebben wij een goed beeld van wat jullie allemaal beleven en lijkt het of je zo mee kan kijken.
    Geniet er van en we wachten het volgende verslag met heel veel plezier af.

groetjes Jos en Wilma

• 14 Augustus 2012 - 07:30

Wilma De Kruyf:

Hoi allemaal,

Wat hebben jullie in 1 week tijd allemaal gezien en meegemaakt.
    Geniet er van en we wachten het volgende verslag met heel veel plezier af.

groetjes Jos en Wilma

• 14 Augustus 2012 - 16:50

Miny:

Tsjonge wat hebben jullie in 1 week al een boel gezien/gedaan. Ja dan vliegen de flappen je de "knip"wel uit.Maar ja, als je er toch 1maal bent wil je ook wel zoveel mogelijk meemaken. Ik zie ons ook zo weer zitten in de Universal Studio's, komplete nep, maar toch wel leuk om dit eens te zien.
    Ik kan me niet voorstellen dat wij zo'n probleem met het ontbijt hebben gehad. Volgens mij was dit wel goed. "jeroentje"was er ook bij en we hebben deze niet 1 keer horen klagen en dat wil wat zeggen. De worstjes, muffins en wat dis meer zij, smaakten met name hem wel goed. Je kunt in geval van nood altijd gedurende de dag nog een "toet'n patat" naar binnen werken, dan is de honger wel over. Nog heel veel plezier. Miny.

• 14 Augustus 2012 - 22:21

Sandy:

Lijkt me een goed idee Reinier, met vrouw en dochter mee..kan je een beetje controllen houden op de uitgavens...een dagje pretpark...en wij denken dat de Efteling duur is!!!!