Cococay, Bahama’s, 22 augustus 2012 - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Cococay, Bahama’s, 22 augustus 2012 - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Cococay, Bahama’s, 22 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

22 Augustus 2012 | Bahama's, Nassau

Vandaag hebben we als reisdoel Cococay. Eén van de eilanden van de eilandengroep Bahama’s. Het is een eiland wat in handen is van Royal Carribean en andere cruiseschepen komen daar dus niet. Lekker rustig, zou je denken. Maar het eiland is niet zo heel groot en wanneer daar meer dan 2.500 man neerploffen is het ineens wel heel druk. Muziekje erbij (de inmiddels onvermijdelijke band Hott Sands), ligstoelen en wit strand. Vooral als je iets uit de drukte liep, zag het er bounty-eiland-achtig-uit we hebben de foto’s als bewijs. Beetje snorkelen, dobberen en relaxen en zo komen we de dag wel door. Zelfs Dick vindt het snorkelen inmiddels zo leuk, dat hij zelfs buiten het afgezette gebied ging om heel fanatiek nieuwe soorten te scoren. Hij heeft intussen al ongeveer 6 verschillende soorten gespot. Om een uur of 3 zijn we weer in de ‘tender’ stapten (want er is geen haven op het eiland en we worden met boten – zgn tenders – overgezet. Het was weer erg warm dus ene streep naar ons vaste plekje op het sundeck. Het lijkt wel of de mensen dit al weten want elke dag blijven onze 9 stoelen keurig beschikbaar. Later op de dag hetzelfde ritueel: douchen, oplijnen, eten en een gedeelte op het schip opzoeken waar wat te doen is.