Sarasota, 16 augustus 2012 - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Sarasota, 16 augustus 2012 - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Sarasota, 16 augustus 2012

18 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Sarasota

Vandaag hebben we onze eerste min of meer rustdag. Min omdat wij - de Zaalties minus Jurgen - in Sarasota blijven en het gezellige centrum gaan verkennen. Plus omdat zij - de Schilties plus Jurgen - naar een outlet centre gaan om de garderobe eens even stevig te restylen. Uiteraard moeten er eerst weer ontbeten worden en dat doen we dan ook in een plaatselijke gelegenheid de Daiquiry nogwat. Best weer goed en vooral stevig ontbijt. Nadat we de gevraagde $120 hadden afgerekend (toch wel slikken elke keer als het het vergelijkt met een paar jaar geleden toen we meer in supermarkten met kortingskaarten in de weer waren en met het campertie op pad waren) trokken de Schilties ten strijde richting Outlet, want een garderobe uitbreiden, OK, maar dan wel tegen een gereduceerde prijs. Wij hadden eigenlijk geen plannen anders dan een beetje rondkijken. De enige overweging was nog om te kijken naar een zonnebril. Ik had die gisteren op een zwembadbedje gelegd en blijkbaar laten liggen want waar ik ook zocht, nergens te vinden. Ook nog navraag gedaan bij de receptie, de poolbar, de lokale sherrif en vrijwel alle schoonmakers van dienst. Niemand had iets gezien nog aangemeld gekregen. Lekker dan. En ik maar denken dat die Amerikanen zo klantvriendelijk zijn. Je gaat er toch anders naar kijken. Maar goed, de zonnebril nog maar even nie gekocht, want volgens Sabrina kan het zomaar zijn dat die nog ergens opduikt en “je hebt er thuis toch ook nog eentje liggen”.
Van lieverlee naar het hotel afgezakt waar we nog een hele middag genoten hebben van het mooie weer. Maar niet nadat we eerst nog even een supermarkt aangedaan hebben om nog wat wijn, frisdrank en bier in te slaan. Je ziet in de zwembaden bij de hotels best wel veel mensen hun eigen drank meebrengen en dat maakt kennelijk ook niet uit. Meedoen dus. Aan het eind van de middag kwamen ook de Schilties weer terug. Bepakt en bezakt. Leren jassen, schoenen, slippers voor Dick, t-shirts, ik weet niet wat nog meer ze hebben gekocht. Het leer was misschien geen écht leer zeien ze nog, maar goedkoop was het zeker. ’s Avonds hebben we gegeten van wéér een adres uit het lijstje-van-Dorine, Een tapas restaurant. Het was een erg gezellige locatie en we hebben er heerlijk gegeten. Heel wat anders dan french fries en steaks. Terug in het hotel nog een paar van de zelfgekochte drankjes genuttigd en rond middernacht de bedstee opgezocht. Morgen hebben we de reis naar Marco Island voor de boeg, ongeveer 130 miles.

NB: Fijn te lezen dat het weer in NL ook zo goed is, misschien wel té goed. Toch geen weer om te tuinieren (of zelfs tennissen)? Ruim 30 graden is het hier elke dag, maar wanneer je dat niet gewend bent is dat weer een beetje veel van het goede. Onweer zal wel een eind brengen aan deze paar warme dagen. Hier hebben we ook regelmatige een onweersbui, maar dat heeft geen enkele invloed op de temperatuur.

• 18 Augustus 2012 - 14:53

Gerard En Yvonne:

Rustdag, heerlijk eventjes lekker relaxen "by the pool". Wijntje en pilsje erbij, wie maakt je nog wat.
    Tijd om een feestje te bouwen op zo'n rustdag...... dus na de nodige versnaperingen wordt het misschien wel "twisting by the pool" oftewel ja hoor mijn aller grootste voorbeeld op gitaargebied... Mark Knopfler.

Dus "Zaalties en Schilties" met z'n allen in koor uit volle borst meezingen:

TWISTING BY THE POOL
    Songwriter: Mark Knopfler

We're goin' on a holiday

Now gonna take a villa or a
    Small Chalet on the costa
    Del Magnifico.-The cost of
    Livin' is so low

Dancing to
    The Euro-beat
    Gonna be so cool.

Twisting by the -
    By the pool. Twisting by the pool

Twisting
    Twisting by the pool.

Sitting in a small cafe
    Now swing
    Swing
    Swinging to the Cabaret
    Wanna see a movle

Take in a show
    Now meeting new people at the disco
    Dancing to the Euro-beat
    . . .
    Twisting by the
    Twisting by the - by the pool. . . .

In a week or so get information
    Reading all bout inflation
    And you're never gonna be out of reach
    There's a call box on the beach.

Twisting by the pool
    I'm a twisting fool
    You got me twisting by the pool

Twisting
    Twisting by the pool.

You're gonna look so cute
    Sunglasses
    Bathing suit -
    Be the baby of my dreams like the ladies in the magazine
    Dancing to the Euro-beat

Twisting by the
    Twisting by the - by the pool. . . .

Hopelijk krijgen jullie het de komende dagen niet al te erg voor je kiezen na al die versnaperingen by the pool, want de meeste renners in de TOUR hebben het niet zo op een rustdag. Dagen erna moeten ze het nog bezuren.... sterkte dus!!

Groeten en tot een volgende "Krabbel"
    Gerard en Yvonne

• 19 Augustus 2012 - 12:31

Sandy:

Ja, ook hier in NL is het heerlijk weer ...op een paar regen druppels na ...hebben we ook nog geen onweer gehad...de temparatuur gaat naar verwachting wel iets zaken...maar in Nl tussen de 22 a 25 graden is ook een stuk beter uithouden...Vandaag maar is een dagje niks doen dus...Jullie veel plezier op de cruise lekker ontspannen ...