Marco Island, 18 augustus 2012 - Reisverslag uit Marco Island, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu Marco Island, 18 augustus 2012 - Reisverslag uit Marco Island, Verenigde Staten van Jurgen Dorine Reinier Zaal - WaarBenJij.nu

Marco Island, 18 augustus 2012

Blijf op de hoogte en volg Jurgen Dorine Reinier

19 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Marco Island

Vandaag de 2e dag op Marco Island. We zitten vlak boven de Everglades en kunnen een boottocht doen wanneer we morgen op weg zijn naar Fort Lauderdale. Dat ligt dan op de route terwijl we vandaag heen en weer moeten rijden. Ongeveer 30 mile enkele reis. We kozen er toch voor om vandaag te gaan. 08.00uur verzamelen in de lobby, waar de Schilties al ongeduldig op ons zaten te wachten. Het-lijstje-van-Dorine bevatte ook een ontbijtgelegenheid een stukje verder de straat in. Néné’s. Ik dacht nog even aan Nene Cherie, maar die hebben we helaas niet gezien. Lekker ontbijtje genoten (Dick probeerde nog één keer of ze hem begrepen wanneer hij een saineseppeldsjoeiz bestelde , maar ook hier slechts glazige blikken) en op weg naar de boottocht. We reden al snel het natuurgebied binnen, waarvan we later begrepen dat het zo’n 2mio m2 groot is. Een poosje later reden we de Du Pontstreet in en gingen we op zoek naar Everglades City Boot Trips of zoiets. De gehele straat uitgereden en een aantal van die triporganisatoren zaten langs deze weg. Uiteindelijk bleken we al veel te ver te zijn gereden en het was één van de eersten. We hadden niet gereserveerd dus was het nog even afwachten of er plek was. Het leek erg rustig, maar we bleken geluk te hebben omdat er 2 no shows waren. Ze hadden 2 boten beschikbaar voor 6 personen. Wij waren al met 9, nog een stelletje van 2 en wanneer de 2 die gereserveerd hadden ook waren verschenen, was er niet voldoende plek geweest. Maar goed we hebben de boel verdeeld over 2 boten en om 10.15 ging es los. We hadden de keuze voor 30 of 60 minuten. Dat hal uur extra kostte maar $10 meer, dus we gingen een uur op pad. Maar goed ook, want het uur is voorbij gevlógen. Letterlijk en figuurlijk want die boot met zo’n propeller achterop gaat op sommige stukken loeihard, zo’n 60kmh. Dat zullen we misschien niet gevaren hebben, maar hard ging het zeker. We hadden allemaal een koptelefoon met een microfoontje op waarmee met elkaar konden communiceren en waarvan de kapitein gebruik maakte om allerlei dingen te vertellen over de mangroves en de flora en fauna. Buitengewoon leuke ervaring en we hebben wasbeertjes gezien, bepaalde aapsoort en gelukkig ook een krokodil. Sorry! Een alligator. Want dat is de soort hier in Florida. Hij zat zelfs een beetje te knabbelen aan de boot waarin Kirsten zat dus dat was nog wel even een spannend moment voor haar. Ook de rest van de bemanning (dorine, dick, mariette en sabrina) was in paniek, dat bewijzen de foto’s. Terwijl wij doodgemoedereerd om the animal heen voeren, was hun boot al met de noorderzon vertrokken. Het uur was voorbij voordat we het in de gaten hadden. Op de terugweg zijn we nog even langs een andere bootbedrijf gereden waar ze ook nog een kleine zoo hadden. Op zich niet zo interessant alleen kon je daar een kleine alligator vasthouden en dat wilde Kirsten en vooral Sabrina wel eens meemaken. Een deel vh gezelschap is naar binnen gegaan en 4 man bleven buiten wachten. Het was naar verluidt een wat armoeiege zoo en die alligator die ze vast mochten houden zat in een kleine ton. De Partij van de Dieren zou hier goede zaken kunnen doen in de strijd om het presidentschap. Al snel hadden ze/we het gezien en we sprongen in de auto, ook om de hitte te ontvluchten. Nog even langs een supermarkt gereden om de lunch te organiseren en op naar het hotel. Helaas hadden we niet net als gisteren het geluk om (weliswaar derde rang) een 9-tal ligbedden bij het zwembad te confisceren. Daarop namen we maar het babyzwembadje in beslag. Nadeel was wel dat er steeds minder schaduw was met een paar verbrande schouderbladen als gevolg.
Vanavond zijn we naar hetzelfde pleintje gelopen als waar we gisteren waren, maar nu zaten we bij de Mexicaan. Lekker, weer wat anders en (relatief) betaalbaar. Jurgen kwam er vanavond wel achter dat hij zijn dichte schoenen in één van onze eerdere hotels heeft laten staan. Misschien dat we met een rondje bellen die dingen nog boven water krijgen en kunnen laten opsturen ofzo. Afwachten. Morgen naar onze laatste stop voor de cruise. Op de cruise hebben we overigens geen internet (geen zin om $35 per uur te betalen, please excuse us). Wél zullen we proberen dagelijks een verslag te maken die we dan éénmaal weer aan wal alsnog kunnen doorzetten.

• 19 Augustus 2012 - 12:43

Gerard En Yvonne:

Interessant...... De Everglates een toch wel wereldberoemd deel van Florida. Er zijn heel wat liedjes over geschreven dus we kunnen dit keer kiezen.
    De alligator is hier in grote getallen te zien, als je tenminste de info moet geloven. In de praktijk is het blijkbaar anders zoals we in jullie verhaal kunnen lezen.

Dus..... for the record nog even wat info:

De Amerikaanse alligator is het dier dat in de Everglades het meest wordt gezien. Je kunt ze hier overal langs de kant van het water zien liggen. Of rustig in het water zien drijven. Dit dier komt in het hele zuiden van de VS voor en wordt algemeen gevreesd. Ze worden zo’n 3 tot 4 meter lang, al zijn er dieren van bijna 6 meter gezien. Alligators eten zo’n beetje alles en vallen ook mensen aan als ze een kans krijgen. Van alle krokodillensoorten ter wereld is dit de meest noordelijk levende. Je kunt ze herkennen aan hun brede kop, terwijl uit hun bek geen tanden steken. In de Everglades laten ze zich eenvoudig bekijken.

Jullie hebben gelukkig wel wat andere diersoorten gezien dus helemaal voor niets is deze trip niet geweest.
    Wel kreeg ik vannacht een telefoontje van een bevriende zanger die in de buurt van de Everglates woont. Hij had twee auto's vol geladen met "maffe Hollanders" gezien. Ze scheuren met een bloedgang door het oranje en rode stoplicht. Hij vroeg zich af of deze "vreemde snuiters" bij mij bekend waren. Uiteraard deed ik net of mijn neus bloedde. Hij vond het ook heel vreemd dat ze met z'n allen uit volle borst en in koor het volgende lieden ten gehore brachtten (overigens erg vals, dat dan weer wel):

Well, I saw my baby walkin'
    With another man today
    Well, I saw my baby walkin'
    With another man today
    When I asked her what's the matter
    This is what I heard her say

After 'while crocodile
    Can't you see you're in my way now
    Don't you know you cramp my style

When I thought of what she told me
    Nearly made me lose my head
    When I thought of what she told me
    Nearly made me lose my head
    But the next time that I saw her
    Reminded her of what she said

After 'while crocodile
    Can't you see you're in my way now
    Don't you know you cramp my style

She said, I'm sorry pretty baby
    You know my love is just for you
    She said, I'm sorry pretty baby
    You know my love is just for you
    Won't you say that you'll forgive me
    And say your love for me is true

I said wait a minute 'gator
    I know you meant it just for play
    I said wait a minute 'gator
    I know you meant it just for play
    Don't you know you really hurt me
    And this is what I have to say

See you later alligator
    So long, that's all, goodbye

Nou luitjes, het moet dus niet gekker worden want zelfs hier in het oh zo hete Maarssen krijg ik al opmerkingen over jullie gedrag in het anders zo rustige Florida.
    Groet en geniet op de "Love Boat".
    Tot een volgende "Krabbel"
    Yvonne en Gerard.

• 19 Augustus 2012 - 13:30

Fam. Zaal Nieuwleusen:

Lieve mensen.
    Ik kom net puffend, vermoeid naar binnen, je wordter gek van.
    enkele weken terug, moesten wij vlinders tellen en nu moesten wij weer mussen tellen, maar dat was niet zo moeilijk, zij waren nl. dood uit de bomen gevallen van de hitte.
    Als wij de reacties lezen, vinden veel mensen het te heet, nou ik niet hoor heerlijk.
    Wat is niet lees hebben jullie geen tassen, schoenen e.d. van krokodillenleer gekocht, Jurgen is toch zijn schoenen vergeten.
    Jammer dat jullie een verslagrust in moeten nemen, hoe komen wij deze dagen door. Ik ga ze nog maar eens lezen, kijken of ik vragen kan vinden, jullie weten oh ja, leuk, dat was ik vergeten.
    Potverdrie mijn papier is op hoe moet dit, kan ik geen afdrukken meer maken.
    uiteraard maken wij onze bekenden deelgenoot van jullie verhalen en vragen ze ons, waar betalen ze het van, jullie (wij), moeten toch ook inleveren, ja dat is voor ons ook een vraag, maar misschien ligt het antwoord ook in een NEDERLANDSE lied van willeke alberti, dat nu door jullie moeder uit volle borst wordt gezongen, de brandweer rukt uit hoor ik:
    Wij gingen op vacantie
    van het geld van ome jan
    en niemand kon ons zeggen
    hoe hij aan die centjes kwam
    dat kon ons ook niets schelen
    wij profiteerden ervan
    Ach die lieve ome jan
    en nog 12 coupletten, maar die zoeken jullie maar op, oh ome jankwam uit eindelijk achter de tralies.,
    Einde verhaal, wij gaan drinken, eten, lezen puffen, klagen en dat alles in de tuin voor een paar rot centen.
    Prettig cruise en tot lezens.
    Gr zaaltjes.kusjesxxxxxx ook aan de schilties

• 19 Augustus 2012 - 15:48

Wilma De Kruyf:

Hoi allemaal,

We zijn weer thuis van een weekendje Boekelo.
    We weten nu ongeveer hoe ver Almelo van Maarsen is.
    Maar een prachtige omgeving.
    Jullie verslagen zijn zo leuk om te lezen dat ik dit zelf met mijn collega's deel.
    Vanaf een afstandje meegenieten .
    Zoals jullie al gelezen hebben is het on nederlands heet, maar we genieten ervan.
    Nog heel veel plezier en ik kijk morgen weer of er een nieuw verslag is.

Groeten uit tropisch Maarssenbroek.
    Jos en Wilma